سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ضعف اطلاع رسانی مراکز امدادی خوزستان در بحران ها

عصر امروز اتوبوس حامل دانش آموزان دختر استان البرز که به مقصد دشت آزادگان در خوزستان در حال حرکت بود در جاده کمربندی سوسنگرد و در برخورد با یک دستگاه خودروی سواری دچار سانحه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عصر امروز اتوبوس حامل دانش آموزان دختر استان البرز که به مقصد دشت آزادگان در خوزستان در حال حرکت بود در جاده کمربندی سوسنگرد و در برخورد با یک دستگاه خودروی سواری دچار سانحه می‌شود.

برای پیگیری این گزارش، خبرنگار فارس با مسؤولان متولی امر تماس گرفته تا جزئیات را پیگیری کند.

شهریار میر خشتی مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفت‌وگوی بسیار کوتاه با خبرنگار فارس اظهار می‌کند: اجازه ندارم حوادث ویژه را اطلاع‌رسانی کنم.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بابیان اینکه بنده اکنون در فرودگاه هستم و در اهواز نیستم، می‌گوید: از حادثه خبردارم اما از جزئیات آن خبر ندارم، ترجیح می‌دهم فعلاً صحبتی نکنم تا اطلاعات نادرستی از جانب ما درج نشود.

عبدالرضا سعیدی نیا فرماندار سوسنگرد نیز در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند: در این حادثه 3 نفر فوت شدند و تعداد 7 نفر به دلیل اینکه حالشان وخیم است، به بیمارستان گلستان اعزام شدند.

رئیس بیمارستان سوسنگرد نیز ابتدا از دادن اطلاعات در رابطه با حادثه دانش آموزان کرجی به خبرنگار فارس خودداری کرده و عنوان می‌کند: «به ما گفته‌اند هیچ اطلاعاتی در رابطه با حادثه را به هیچ خبرنگاری ندهید» و پس عذرخواهی و قطع تماس بعد از چند دقیقه مجدداً طی تماسی با خبرنگار فارس بابیان اینکه «اجازه داده‌اند تا برخی اطلاعات را در اختیار رسانه بگذاریم» اظهارمی کند: در این حادثه 4 نفر در جا فوت کردند که به دلیل نزدیکی سوسنگرد به محل حادثه در سردخانه بیمارستان شهید چمران سوسنگرد نگهداری می‌شوند.

وی می‌افزاید: تعداد ۲۶ نفر مجروح به بیمارستان بقائی اهواز و تعداد ۹ نفر که حالت آن‌ها وخیم است به بیمارستان گلستان منتقل شدند، با توجه به اینکه حال ۹ نفر منتقل‌شده به بیمارستان گلستان به دلیل ضربه‌مغزی وخیم احتمال افزایش فوتی‌ها نیز می‌رود.

 این اطلاعات در گفت‌وگو با چهار مسؤول در فاصله زمانی مختلف دریافت شد، ضمن اینکه جمعیت هلال‌احمر و پلیس راهور خوزستان نیز در این زمینه پاسخگوی تماس خبرنگار فارس نبودند، آمار و اطلاعات ارائه‌شده توسط مسؤولان نشان از عدم هماهنگی بین بخشی و ضعف شدید دستگاه‌های مسؤول در مدیریت حوادث، عدم تعهد و توجه مسؤولان به افکار عمومی در انتقال اخبار صحیح و شفاف است.

با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی صحیح اهمیت بسیاری در هنگام حادثه و فاجعه دارد، آیا مخابره اطلاعات ضدونقیض سبب بروز شایعات و خبرهای نادرست نمی‌شود؟

قطعاً از اصلی‌ترین ضرورت‌هایی که در زمان وقوع حادثه باید در دستور کار بگیرد در جریان قرار دادن مستمر مردم از طریق رسانه‌ها در ارتباط حوادث به وجود آمده است تا از انتشار شایعات و خبرهای نادرست در جامعه جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد