سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

توصیه‌های هلال احمر برای کوهنوردانی که به مناطق برف‌گیر می‌روند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آغاز بارش برف در استان، به گروه‌های کوهنوردی توصیه کرد تمامی نکات ایمنی را پیش از آغاز سفر رعایت کنند.
 
صادق سلامت در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به حادثه اخیر برای کوهنوردان مشهدی در استان لرستان، اظهار کرد: متاسفانه این گروه ظاهرا از پیش‌بینی‌های هواشناسی این منطقه کوهستانی اطلاعی نداشتند و نمی‌دانستند که هواشناسی برای این منطقه، برف و کولاک پیش‌بینی کرده است.
 
وی ادامه داد: بنابراین اولین و مهمترین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری که قصد سفر به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را دارند، رصد پیش‌بینی‌های هواشناسی منطقه مورد نظر آنان، قبل از عزیمت است تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: دومین توصیه ما همراه داشتن تمامی امکانات لازم نظیر GPS، چادرهای عایق یا اقلیمی، آذوقه کافی برای چند روز، منور برای علامت‌دهی در زمان وقوع حادثه و لباس مخصوص کوهنوردی است.
 
سلامت ادامه داد: همچنین حتما باید یک راهنما که ترجیحا بومی منطقه باشد، این گروه‌های کوهنوردی و گردشگری را همراهی کند، تا بتواند تمامی مسیرهای دسترسی و نقاط خطر را به اعضای گروه نشان دهد و در زمان وقوع حادثه، اعضا را راهنمایی کند.
 
وی بیان کرد: سومین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری این است که پیش از عزیمت، حتما با هیات کوهنوردی شهرستان مورد نظر، موضوع سفر خود را در میان بگذارند.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ظاهر در خصوص حادثه اخیر کوهنوردان مشهدی در لرستان، هیات کوهنوردی در جریان سفر این گروه نبوده است. مسلما هماهنگی با هیات کوهنوردی منطقه پیش از عزیمت، موجب می‌شود که در زمان وقوع حادثه، دیگر زمان زیادی برای جستجوی محل دقیق حادثه تلف نشود و تمرکز تنها بر امدادرسانی باشد.
 
سلامت در خصوص مناطق کوهستانی و صعب‌العبور برف‌گیر خوزستان گفت: در خوزستان، بیشتر منطقه تاراز در حد فاصل استان خوزستان و چهارمحال بختیاری و همچنین مناطق کوهستانی دهدز و بویژه کوه منگشت در حد فاصل این دو استان و همچنین مناطق کوهستانی احمد فداله و شهیون و همچنین مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله در فصل زمستان و گاه پاییز برف‌گیر هستند.
 
وی ادامه داد: در منطقه تاراز بیشترین درگیری و امدادرسانی را در زمان بارش برف داریم زیرا این منطقه کوهستانی برف‌گیر است و حتی خودروها در جاده‌ها گرفتار می‌شوند و اکثر گروه‌های جستجو و امداد هلال احمر باید این خودروها را نجات دهند و سرنشینان آن را منتقل کنند.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: مناطق کوهستانی احمد فداله که صعب‌العبور و فاقد جاده دسترسی است، به علت طبیعت بکری که دارد، در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرد و در فصل زمستان کمتر شاهد سفر گردشگران به این منطقه هستیم.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد