سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

«دانشگاه صنعت نفت»؛ گذشته پرفروغ و آینده بی فروغ

دانشگاه صنعت نفت» نامی که این روزها نقل محافل مجازی و واقعی است، نه از خوبی که از انقضا مصرفش می‌گویند و نه از تحصیلی برای هیچ.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، «دانشگاه صنعت نفت» نامی که این روزها نُقل محافل مجازی و واقعی است، نه از خوبی بلکه از انقضا تاریخ مصرف این دانشگاه می‌گویند، از تحصیلی جوانان برای هیچ.

موضوع از استخدام در وزارت خانه‌ای شروع شد که هم نام این دانشگاه ست یعنی «نفت»! واژه‌ای که در کشور ما هر چه هست حول آن می‌چرخد از ثروت و قدرت و رانت گرفته تا سود و دود و تحریم.

در این دو سه هفته اخیر دانشگاه صنعت نفت در آبادان با حواشی از جنس اعتراض، تحصن و حتی تعطیلی روبرو بوده است. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان ژنرال با دانشجویان نفت درباره استخدام که حدوداً از سال 94 شروع‌شده بود و هر بار وعده‌ای برای ساکت کردن دانشجویان و معترضین داده می‌شد. سرانجام از دو هفته پیش و با شروع ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت نفت در سال 96 بازهم دانشجویان دانشگاه نفت دست به اعتراض و تحصن زدند.

دانشجویان معترض که در این سرمای سوزان پاییزی خوزستان دست به تحصن زده‌اند معتقدند درحالی‌که وزارت نفت متعهد به جذب و استخدام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت است،برخلاف آن عمل کرده و اعتقادی به دانشگاه نفت ندارد.

شرایط سخت ثبت‌نام استخدامی برای وزارت نفت طوری تنظیم‌شده است که قریب به اکثر دانشجویان فعلی صنعت نفت و حتی آنانی که فارغ‌التحصیل این رشته‌اند را از فرصت استخدامی محروم می‌کند.

این اعتراضات حتی تا تهران هم کشیده شد و دانشجویان نفتی اعتراضات خود را از طریق نمایندگان و ائمه جمعه پیگیری کرده و می‌کنند تا اینکه در جواب به تحصن دانشجویان حکم به تعطیلی دانشگاه نفت تا اطلاع ثانوی توسط مسئولان مربوطه صادر شد.

البته همه‌چیز به تعطیلی دانشکده نفت ختم نمی‌شد مسئولان وزارت نفت حتی سلف‌سرویس دانشگاه، اینترنت و... را قطع کردند تا بلکه این اعتراضات به پایان برسد. موضوع تا جایی پیش رفت که برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس نیز به میان دانشجویان رفته و پای درد دل آن‌ها نشسته‌اند.

مسئولان صدای دانشجویان را بشنوند

نماینده مردم آبادان در مجلس به دیدار با دانشجویان معترض اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه به دلیل عدم رسیدگی، دانشجویان دانشگاه صنعت آبادان به مدت 18 روز مجبور به تحصن و اعتصاب شدند تا بلکه صدای آن‌ها به گوش مسئولان برسد.

غلامرضا شرفی می‌افزاید: با رئیس دانشگاه نیز تماس گرفتم و او به من گفت که از طرف وزارت نفت دستور داشته سلف‌سرویس دانشگاه را تعطیل کند تا آب و غذایی به دانشجویان نرسد!

او رفتار وزارت نفت و دانشگاه با دانشجویان را بسیار زشت دانسته و تأکید می‌کند: اگر همین تحصن‌ها فقط 5 روز در دانشگاهی در تهران رخ‌داده بود همه مسئولان به آنجا می‌رفتند تا مشکلات را حل کنند، اما در اینجا که کیلومترها با تهران فاصله دارد انگار صدای دانشجویان به‌جایی نمی‌رسد.

زنگنه باید از 4 سال پیش روند استخدام را توضیح می‌داد

خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با دانشجویان اظهار می‌کند: بنده خطاب به زنگنه گفتم که این افراد در زمان انتخاب رشته با این فرض که بعد از فارغ‌التحصیلی استخدام می‌شوند وارد دانشگاه شدند و شما هیچ اعلامی نداشتید درصورتی‌که باید اعلام می‌کردید که مثلاً 4 یا 8 سال دیگر هیچ دانشجویی به امید استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق دانشگاه نفت را نداشته باشد.

هرچند دیوان عدالت اداری وزارت نفت را مکلف به جذب دانشجویان کرد اما گویا قرار نیست این حواشی حتی قانونی هم حل شود چراکه زنگنه هم تهدید به منتفی شدن آزمون کرده است.

درهرحال در پی تحصن دانشجویان دانشگاه نفت و پیگیری‌های نمایندگان استان، قرار است معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت 14 آذرماه به خوزستان سفر می‌کند.

هدف از این سفر بررسی وضعیت دانشجویان دانشگاه نفت عنوان‌شده که قرار است جمعی از مسئولان عالی دانشگاه نفت نیز «حبیب‌الله بی‌طرف» معاون وزیر نفت را در این سفر همراهی کنند.

باید دید حاصل اعتراضات دامنه‌دار دانشجویان به وزارت «نفت» به کجا ختم و پایان سریال حواشی استخدامی این وزارتخانه چه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد