سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

لزوم راه‌اندازی بیمارستان جایگزین ابوذر اهواز تا بهمن ماه

استاندار خوزستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان بهره‌بردار توجهی به بعد آموزشی بیمارستان ابوذر نکرده است، بر لزوم توجه به استقرار امکانات آموزشی در ساختمان جدید بیمارستان تخصصی کودکان ابوذر اهواز تاکید کرد.
 
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت بیمارستان ابوذر اهواز اظهار کرد: بیمارستان ابوذر اهواز مرکز طبی کودکان استان خوزستان و تنها مرکز طبی تخصصی است که وظیفه آموزش طب کودکان را به طور ویژه در خوزستان بر عهده دارد. ساختمان این بیمارستان در گذشته و از ابتدا به عنوان بیمارستان احداث نشده است و پس از پیروزی انقلاب به بیمارستان تغییر کاربری داده شد.
 
وی افزود: شرایط ساختمان فعلی این بیمارستان استاندارد بیمارستانی نیست و ساختمان فرسوده‌ای دارد که بیش از 50 سال قدمت دارد و لازم بود این بیمارستان تغییر مکان داده شده یا در آن اصلاح اساسی انجام شود.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بنیاد مستضعفان، توافق‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان امضا شد تا بیمارستان جایگزین احداث شود که این بیمارستان در دو سال و اندی ساخته شد و در حال حاضر 95 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد.
 
شریعتی عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان موجود شرایط مناسبی ندارد و موجب نارضایتی مردم شده است که امیدواریم با راه‌اندازی این بیمارستان خدمات بهتری به مردم ارائه و موجب رضایت‌مندی مردم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان جایگزین با آخرین استانداردها احداث شده و تجهیزات مناسبی دارد ولی از آنجا که تربیت دانشجویان تخصصی و کارورزان جزو وظایف دانشگاه علوم پزشکی است، لازم بود از نظر آموزشی نیز امکانات آموزشی، اتاق اساتید و سالن کنفرانس‌های علمی برای ساختمان جدید این بیمارستان در نظر گرفته می‌شد که متأسفانه این امکانات را ندارد.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان بهره‌بردار توجهی به بعد آموزشی بیمارستان ابوذر نکرده و در حال حاضر این بیمارستان فاقد امکانات آموزشی است. ولی با جلساتی که طی سه ماه گذشته با مسئولین بنیاد مستضعفین داشتیم، موافقت شد که پس از راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان، ساختمانی برای همراهان بیمار و سالن آمفی‌تئاتر و امکانات آموزشی مطابق با استانداردهای آموزشی و درمانی در محل ساختمان قدیم احداث شود.
 
شریعتی تصریح کرد: اگرچه تخت‌های آی‌سی‌یو این بیمارستان جدید بیش از تخت‌های فعلی است، ولی نیاز استان خوزستان بیشتر از این است و باید با کمک استانداری تخت‌های آی‌سی‌یو افزایش یابد.
 
وی تأکید کرد: نباید ساختمان بیمارستان دست‌کاری شود و مداخله‌ای برای قرار دادن تخت بیشتر در آن انجام شود زیرا موجب پایین آمدن کیفیت و نارضایتی مردم می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد