سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ثبت ۱۶۱ مورد وقف جدید در خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از ثبت ۱۶۱ مورد وقف جدید در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، در همایش یاوران وقف که امروز در اهواز برگزار شد، در این همایش با اشاره به پیروزی اسلام در برابر حکومت داعش اظهار کرد: نعمتی است که در زیر سایه امام زمان(عج)، جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت‌فقیه از سوی خدا به ما عنایت شد.

وی با اشاره به قرارداشتن در هفته وقف گفت: اگر مردم نسبت به جایگاه واقعی این امر خیر واقف باشند چالش‌ها و مشکلات بسیاری را در جامعه می‌توانند از میان بردارند.

طباطبایی گفت: از آنجا که وقف سنت اهل‌بیت(ع) و پیامبران و یکی از انواع انفاق است، مردم به پیروی از بزرگان دین این عمل را انجام می‌دهند به طوری که از سال گذشته تاکنون ۱۶۱ مورد وقف جدید از سوی مردم خوزستان به ثبت رسیده است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب نویسنده کتاب «اسرار انفاق» با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره «مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ یُضَاعِفُ لِمَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛ مَثَل (صدقات‏) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند همانند دانه‏ اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏ اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر مى ‏کند، و خداوند گشایشگر داناست‏.»، گفت: هرکس که در راه خدا انفاق کند، از نظر معنوی توسعه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: صدقه از شخص دفع بلا و فرد واقف از نظر مادی و معنوی رشد می‌کند. ما باید به جایی برسیم که بدانیم فقیر محتاج ما نیست بلکه ما محتاج فقیر هستیم. امام صادق(ع) وقتی صدقه می‌داد دست خود را می‌بوسید و می‌گفت دست من متبرک به دست خدا شد و سند آن را سوره توبه معرفی می‌کرد؛ «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاکِینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّقَابِ وَالْغَارِمِینَ وَفِی سَبِیلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ؛ صدقات تنها به تهیدستان و بینوایان و متصدیان [گردآورى و پخش] آن و کسانى که دلشان به دست آورده مى ‏شود و در [راه آزادى] بردگان و وامداران و در راه خدا و به در راه مانده اختصاص دارد [این] به عنوان فریضه از جانب خداست و خدا داناى حکیم است.»

شوشتری نسب گفت: پروردگار متعال درباره کسانی که منکر قیامت هستند می‌فرماید؛ وَلَا یَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ؛و به خوراک‏ دادن بینوا ترغیب نمى ‏کند»کمک نکردن به فقرا را عیب تلقی می‌کند.» و آن را عیب معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خیران و یاوران فرهنگ وقف استان خوزستان تجلیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد