سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آیا ترامپ می خواهد به ایران و کره شمالی حمله کند؟ نمی خواهیم بدبین باشیم اما...

خطرناکترین نکته ای که ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل از آن سخن گفت این بود که چرا باوجود داشتن بمبهای زیاد از آن استفاده نمی کنیم؟ وی همچنین پیشنهاد داد که ایالات متحده خزانه بمبهای هسته ای اش را ده برابر کند. در این جا بود که تیلرسون وی را احمق خواند.                         

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهاد خازن در الحیات نوشت: خطرناکترین نکته ای که ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل از آن سخن گفت این بود که چرا باوجود داشتن بمبهای زیاد از آن استفاده نمی کنیم؟ وی همچنین پیشنهاد داد که ایالات متحده خزانه بمبهای هسته ای اش را ده برابر کند. در این جا بود که تیلرسون وی را احمق خواند.

به گزارش «انتخاب»؛ اما اولین بمب چه زمانی شلیک می شود؟ و چه کسی دستور آن را می دهد؟ گمان نمی کنم کره شمالی جرأت استفاده از سلاح هسته ای علیه ایالات متحده را داشته باشد؛ چرا که می داند در صورتی که چنین اقدامی کند، کاملا نابود خواهد شد. نگرانی ما از این جهت است که ترامپ طی ماههای آینده دستور نابودی پایگاههای هسته ای در کره شمالی را بدهد.

به عقیده من کره شمالی اولین هدف ترامپ است و ایران در جایگاه دوم. در این میان، نتانیاهو با پرونده فسادی مواجه شده است که به زودی در این باره محاکمه می شود. نخست وزیر اسرائیل در مورد برجام موضعی شبیه به موضع ترامپ دارد؛ همچنانکه پیش از امضای توافق نیز به شدت مخالف آن بود.

ترامپ تا به حال در مورد اینکه اسرائیل بیش از 80بمب هسته ای دارد صحبتی نکرده است و ادعای دوستی با مصر، عربستان و دولتهای دیگر را می کند.

توافق هسته ای با ایران بیش از 150 صفحه است و تمام سخنان صریح ترامپ حکایت از آن دارد که وی برجام را کاملا مطالعه نکرده است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها از این جهت به توافق هسته ای حمله می کند که اسرائیل و نتانیاهو چنین می خواهند؛ نتانیاهویی که به احتمال زیاد در نتیجه بازپرسی پرونده فسادش، ریاست را از دست خواهد داد.

 واقعیت آن است که توافق هسته ای نص واضحی است دالّ بر اینکه ایران از غنی سازی اورانیوم در درجات بالا، چشم پوشی می کند. ایران به توافق پایبنده بوده است و براساس بررسیها مقدار اورانیوم غنی شده موجود در ایران برای تولید بمب هسته ای کافی نیست. با این حال، ترامپ به ایران هجوم میبرد و در مورد اسرائیل با آن همه ظرفیتهای هسته ای سکوت می کند و صهیونیستها را دوست آمریکا خطاب می کند!

به این ترتیب، در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نمیخواهیم بدبین باشیم، اما تا زمانی که دونالد ترامپ در کاخ سفید است، می ترسیم ایالات متحده در پاسخ به آزمایشهای هسته ای کره شمالی، این کشور را هدف حمله نظامی قرار داده و آن را غرق در آتش کند.

امیدواریم که در این باره اشتباه کرده باشیم؛ اما واقعا ترامپ اراده حمله نظامی به کره شمالی را دارد و تیلرسون جزء گروه اصلی اطراف رئیس جمهور نیست. بلکه لشکری در کنار ترامپ وجود دارند که موافق مواضع وی علیه کره شمالی هستند و این افراد در اجرای اوامر رئیس جمهور خود تردیدی روا نمی دارند...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد