سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عربستان از آمریکا 7 میلیارد بمب خرید

عربستان سعودی در قالب قرارداد 110 میلیارد دلاری خرید تسلیحات از آمریکا، 7 میلیارد دلار بمب های هدایت دقیق خریداری می کند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: عربستان توافق کرده که قراردادی به مبلغ حدود 7 میلیارد دلار برای خرید بمب های هدایت دقیق با دو شرکت ریتون و بوئینگ منعقد کند.
این خرید بخشی از قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری عربستان با آمریکا است که در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض در خردادماه سال جاری امضا شد. فروش بمب های هدایت دقیق به عربستان در سال 2016 از سوی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل کشتار غیرنظامیان یمنی توسط ارتش سعودی متوقف شد. با وجود آنکه دولت ترامپ قصد دارد فروش این تسلیحات را از سربگیرد، اما این موضوع مخالفان بسیاری در کنگره آمریکا دارد. در حالی که فروش تسلیحات باید به تایید قانون گذاران آمریکایی برسد، وزارت امور خارجه این کشور هنوز کنگره را در جریان این قرارداد نگذاشته است.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است

منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد