سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث روز/ جایگاه ویژه زائران پیاده امام حسین(ع)

حدیث روز

هنگامی که به حائر حسینی برسد خداوند او را از رستگاران و حاجت رواشدگان منظور می‌فرماید و چون اعمالش را تمام کند، خداوند او را از افراد ظفرمند و پیروز ثبت می‌کند.

مشرق- حسین بن ثویربن ابی فاخته، از امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت کرده است که به من فرمود: ای حسین! هر کس به قصد زیارت قبر حسین بن علی (ع) از خانه اش بیرون آید، اگر پیاده باشد خداوند به ازای هر قدمی که برمی دارد حسنه ای برایش ثبت و گناهی از او پاک می کند. و اگر سواره باشد، خداوند به ازای هر گامی که مرکبش بر می دارد، حسنه ای برای او می نویسد و گناهی از او پاک می سازد. و هنگامی که به حائر حسینی برسد خداوند او را از رستگاران و حاجت رواشدگان منظور می فرماید.
و چون اعمالش را تمام کند، خداوند او را از افراد ظفرمند و پیروز ثبت می کن.
و هنگامی که می خواهد (به شهر و دیار خود) باز گردد، فرشته‌ای به نزد او آمده و به او می گوید که رسول خدا (ص) به تو سلام می رساند و می فرماید که: عملت را از نو آغاز کن که خداوند گناهان گذشته تو را بخشید.

متن حدیث:

عن الحسن بن ثویر بن أبی فاختة قال قال أبو عبد الله ع یا حسین إنه من خرج من منزله یرید زیارة قبر الحسین بن علی ع إن کان ماشیا کتب له بکل خطوة حسنة و محی عنه سیئة فإن کان راکبا کتب الله له بکل حافر حسنة و حط بها عنه سیئة حتی إذا صار فی الحائر کتبه الله من المفلحین المنجحین حتی إذا قضی مناسکه کتبه الله من الفائزین حتی إذا أراد الانصراف أتاه ملک فقال له إن رسول الله ص یقرئک السلام و یقول لک استأنف العمل فقد غفر الله لک ما مضی.

«شیخ صدوق- ثواب الأعمال و عقاب الأعمال- صفحه 91 /محمدبن علی ابن بابویه- پاداش نیکیها و کیفر گناهان- صفحه241 »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد