سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آخرین جزئیات حادثه کوی رمضان در اهواز

خبرگزاری فارس: آخرین جزئیات حادثه کوی رمضان در اهواز

خبرگزاری فارس از آخرین جزئیات حادثه کوی رمضان در اهواز گزارش می‌‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ساعت 7 صبح امروز کوه در منطقه کوی رمضان اهواز ریزش کرد و دو خانه در حوالی کوه روی ساکنانشان آوار شدند؛ در این حادثه یک پسر سه ساله و یک دختر هشت ساله به علت گیر افتادن در زیر آوار فوت کردند.

پس از این حادثه گروه‌های امداد و نجات خود را محل حادثه رساندند؛ عملیات آواربرداری نیز شروع شد؛ دو جسد بی‌جان از زیر آوار بیرون کشیده شد.

همچنین چهار نفر شامل دختر پنج ساله، پسر 9 ساله، زن 25 ساله و مرد 30 ساله که مصدوم شده‌اند از زیر آوار بیرون کشیده شده و به بیمارستان منتقل شدند.

خبر درگیری و حمله مردم به شهرداری منطقه 7 اهواز نیز توسط شهردار این منطقه تکذیب شد؛ هرچند کلیپ‌هایی اعتراض‌آمیز از اهالی این منطقه در خطاب به شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است.  

در این میان نشست فوق‌العاده ستاد بحران نیز با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تشکیل شد.

آخرین جزئیات حادثه کوی رمضان در اهواز را از زبان مسؤولان مربوطه دنبال می‌کنیم:

* آخرین وضعیت مصدومان

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش کوه در کوی رمضان اهواز در صبح امروز را تشریح کرد.

رمضان احدی عنوان کرد: به دنبال این حادثه، چهار مصدوم از یک خانواده که زیر آوار مانده بودند، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های ما منتقل شدند که سه نفر از آنها به بیمارستان گلستان و یک نفر دیگر به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

وی بیان کرد: سه نفری که در بیمارستان گلستان بستری شدند، شامل زن، مرد و فرزند دختر پنج ساله آنها هستند که پس از اینکه تحت درمان قرار گرفتند، این زن و مرد از بیمارستان مرخص شدند.

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: فرزند دیگر این خانواده که دختربچه‌ای چهار ساله بود بدون داشتن علائم حیاتی به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود که متاسفانه جان باخته است، وی در بیمارستان هیچ علائم حیاتی نداشت.

ساعتی پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه مدیرکل مدیریت بحران استان به منظور قرار گرفتن در جریان مداوای مصدومان این حادثه، از این مصدومان عیادت کردند.

* اسامی کشته‌ها و مصدومان

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خوزستان دقایقی پیش اسامی کشته‌ها و مصدومان این حادثه را اعلام کرد:

1.زهره حیدری   25 ساله (مصدوم)

2.عباس کاظمی 32 ساله (مصدوم)

3 مرضیه کاظمی   5 ساله (مصدوم)

4. مهرشاد مسعودیانی 9 ساله (مصدوم)

5-شادمهر منصوریان. 6 ساله(فوت)

6.شقایق کاظمی  4 ساله (فوت)

* اعزام 2 قلاده سگ زنده‌یاب و 4 تیم امداد و نجات

رئیس روابط عمومی هلال احمر استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از ادامه آواربرداری و اعزام دو قلاده سگ زنده یاب و چهار تیم امداد و نجات به منطقه کوی رمضان خبر داد و شرایط را اینگونه توضیح داد: صبح امروز به دنبال ریزش کوه در منطقه مسکونی کوی رمضان اهواز، هلال احمر نیز برای خدمات رسانی به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: هلال احمر دو دستگاه آمبولانس، یک خودروی امداد و نجات، یک تیم واکنش سریع پنج نفره، چهار تیم امداد و نجات و تیم سگ‌های زنده‌یاب به همراه دو قلاده سگ به محل حادثه اعزام کرد.

با توجه به حجم آوار و براساس اعلام اهالی محل در دو منزل مسکونی سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شدند؛ آواربرداری همچنان ادامه دارد و تیم‌های امدادی تا پایان اعلام عملیات فعال خواهند بود.

* کتانباف: بارندگی شرایط در کوی رمضان اهواز را خطرناک تر می‌کند

منصور کتانباف شهردار اهواز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با حادثه امروز ریزش کوه در کوی رمضان تبیین کرد: بعد از اطلاع‌رسانی همکاران من در منطقه 7 سازمان آتش‌نشانی و معاون خدمات شهری در صحنه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: هنوز دستگاه‌های امدادی و آتش‌نشانی در منطقه حضور دارند؛ متأسفانه با وجود تخریب‌هایی که طی سال‌های قبل انجام شده بود، باز هم ساخت منازل جدید انجام شد؛ هماهنگی‌هایی انجام شده و فردا ساعت 6 صبح در محل تشکیل جلسه خواهیم داد.

راه و شهرسازی باید این مناطق را در حوزه سکونتگاه‌های پرخطر خود در دستور کار قرار دهد؛ البته تعدادی از منازل جابجا شده‌اند که آمار دقیق آنها را فعلاً در دسترس نداریم و قطعاً در بارندگی‌ها نیز شرایط بهتر از این نخواهد بود و احتمال ریزش و تخریب مجدد وجود دارد.

* وضعیت بحرانی است!

شهردار منطقه 7 اهواز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با این حادثه و وضعیت خانه‌های این منطقه چنین توضیح داد: طرحی به اسم مینا در سال 85 با تولیت فرمانداری شروع شد که براساس آن تملک، تخریب و تبدیل به فضای سبز 270 باب منزل مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح 200 منزل مسکونی تخریب شد و تعدادی از آنها به هر دلیل از جمله اتمام بودجه یا اراده اجرای طرح باقی ماند. 55 باب خانه را در سال قبل برای تملک در دستور کار شرکت عمران و مسکن سازان قرار دادیم؛، اما این کار انجام نشد.

وی متذکر شد: عدم وجود متولی برای خانه‌دار کردن این اهالی یکی از مشکلات اصلی است و شهرداری فقط وظیفه شناسایی این منازل و تبدیل زمین به فضای سبز را بر عهده دارد. از سمت منبع آب نیز آب شرب به صورت چشمه چهار فصل در دلایه‌های کوه این منطقه درز پیدا کرده است.

شهردار منطقه 7 اهواز تشریح کرد: در حال حاضر اهالی خیابان‌های بختیاری، یک طباطبایی و چهار خالدی در منطقه کوی رمضان و منبع آب وضعیت مناسبی ندارند. خیابان یک طباطبایی از همه پرخطرتر است و اگر تخته سنگ موجود در آن سقوط کند حداقل سه خانه تخریب می‌شود. در این خیابان‌ها 84 باب منزل مسکونی در معرض ریزش خیلی فوری و در اولویت هستند.

وی مطرح کرد: 47 خانه را هفته قبل تخریب کردیم و با توجه به فقر این خانوارها اگر بحث سکونت مردم این مناطق را برطرف نکنیم، امکان دستیابی به نتیجه مطلوب وجود ندارد.

این گزارش در حال تکمیل است ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد