سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار تیلرسون به شرکت های خارجی : تجارت با سپاه ریسک بزرگی است

تیلرسون در حالی این هشدار را داده که ترامپ دیروز در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته: اروپایی ها می توانند به پول در آوردن از ایران ادامه دهند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است، به شرکت های اروپایی درباره تجارت با ایران و نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری بلومبرگ آمریکا، تیلرسون روز یکشنبه در ریاض با هشدار به شرکت های جهانی که در ایران حضور دارند، گفت آنها با حضور در ایران مرتکب ریسک زیادی می شوند.

 

هشدار تیلرسون به شرکت های خارجی : تجارت با سپاه ریسک بزرگی است

تیلرسون در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر همتای سعودی خود در ریاض در این باره گفت: هر دو کشور (آمریکا و عربستان) معتقدیم شرکت های خارجی و اروپایی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراوده اقتصادی دارند مرتکب ریسک بزرگی می شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با تکرار اتهامات همیشگی آمریکا درباره سپاه مدعی شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایجاد بی ثباتی منطقه را به ویرانی کشانده است. او در ادامه خواستار خروج شبه نظامیان شیعه به گفته او ایرانی از جمله حشدالشعبی از مناطق آزاد شده از اشغال داعش در عراق شد. او گفت این شبه نظامیان پس از شکست داعش باید به کشورشان بازگردند.

اظهاراتی که با واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و ظریف در توییتی درباره اظهارات همتای آمریکایی خود نوشت: اگر فداکاری‌های مدافعان حرم نبود الان در دمشق، بغداد و اربیل دولت داعش مستقر بود.

اظهارات تیلرسون در نشست خبری دیروز در ریاض، با اظهارات دیروز دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، متفاوت است.

ترامپ در مصاحبه دیروز خود تاکید کرد کشورش بدون همراهی اروپایی ها قادر است به ایران فشار وارد کند و در جمله ای به طعنه خطاب به اروپایی ها گفت: شما به پول در آوردن از ایران ادامه دهید.

ترامپ در عین حال تاکید کرد وقتی اروپایی ها به تجارت با ایران ادامه می دهند، کار برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران سخت تر می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا که برای ایجاد ائتلافی سیاسی بین عربستان سعودی و عراق همزمان با سفر حید العبادی نخست وزیر عراق به ریاض رفته بود، ضمن دیدار با ملک سلمان پادشاه سعودی در نشست مشترک عربستان سعودی و عراق برای امضای یادداشت تفاهم همکاری بغداد – ریاض حضور یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد