سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چرا افزایش روزهای خاکی در پاییز برای خوزستان پیش‌بینی نمی‌شود؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارش‌های امسال بیشتر از سال گذشته باشد، گفت: هر چند در پاییز وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود که احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را در پی دارد ولی با بارش‌های بیشتر خاک نیز رطوبت پیدا می‌کند و با آغاز پاییز احتمال افزایش روزهای خاکی وجود ندارد.
 
کوروش بهادری
در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به وزش باد و مشکلات ایجاد شده ناشی از وزش باد شدید در شهرستان‌های مسجدسلیمان ایذه و لالی اظهار کرد: روز گذشته میزان بارش در لالی 2 میلی‌متر و سرعت باد 100 کیلومتر در ساعت بوده است. همچنین سرعت باد در ایذه 70 کیلومتر در ساعت و در مسجدسلیمان 35 کیلومتر در ساعت گزارش شده که طبق اطلاعیه روز گذشته هواشناسی این وضعیت پیش‌بینی شده بود.
 
وی افزود: طی امروز و فردا به دلیل ناپایداری‌های جوی انتظار رشد ابر، بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در شمال و شرق استان را داریم.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پدیده شرجی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: میزان رطوبت نسبی امرورز صبح در ماهشهر 84 درصد، آبادان 83 درصد، شادگان 82 درصد، هندیجان 71 درصد، اهواز 62 درصد، آغاجاری و امیدیه 60 درصد و در دزفول 56 درصد بوده است.
 
بهادری با بیان اینکه پیش‌بینی شده بارش‌های امسال بیشتر از سال گذشته باشد، خاطرنشان کرد: هر چند در پاییز وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود که احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را در پی دارد ولی با بارش‌های بیشتر خاک نیز رطوبت پیدا می‌کند و با آغاز پاییز احتمال افزایش روزهای خاکی وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 46 درجه سانتی‌گراد و تاراز با 18 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 24 تا 43 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد