سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رتبه نخست آموزش‌وپرورش خوزستان در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به کسب رتبه نخست خوزستان در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ کشور پیش‌دبستانی در خوزستان اجباری و 100 درصد نوآموزان را جذب کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در همایش استانی بازگشایی مدارس که در سالن همایش شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین رویداد تاریخی جامعه بشریت که هم‌زمان با بعثت نبی اکرم (ص) رخ داد این است که خداوند پیامبر را به خواندن امر می‌کند و دین اسلام تنها دینی است که با خواندن و علم‌آموزی آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر ایجاد تغییر و تحول جامعه به‌وسیله آموزش تصریح کرد: امروزه فرزند و دانش‌آموز ما باید بداند که به چه هویتی نیاز دارد، اگر تمام خروجی آموزش‌وپرورش و ۱۲ سال خواندن و تعلیم تنها کسب ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی متصل به فرهنگ دینی و ملی باشد تعلیم و تربیت مسیر واقعی خود را پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس متذکر شد: چند روز بیشتر به بازگشایی مدارس باقی نمانده در این روزهای باقی‌مانده نباید به دنبال انجام کارهای تکراری مانند تمیزکاری باشیم، بهترین کار، کاری است که ظرف 4 سال گذشته انجام دادیم و آن تدوین یک برنامه برای توسعه آموزش‌وپرورش استان بود.

تقی زاده گفت: آن‌قدر بیکار نیستیم که مرتب در مجامع مختلف حضور پیدا کنیم و حرف‌های کلی و تکراری بزنیم.

وی با اشاره به تعیین ۲۰ اولویت در برنامه توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دنبال اجرایی کردن برنامه تدوین‌شده برای توسعه آموزش‌وپرورش استان باشیم.

تقی زاده، سنجیدن دانش آموزان با دو شاخص امتحانات کشوری و کنکور استان را بزرگ‌ترین مصیبت در مسیر تعلیم و تربیت یک جامعه برشمرد.

وی در ادامه بابیان اینکه 32 آموزش‌وپرورش کشور با این دو شاخص دانش آموزان خود را ارزیابی می‌کنند، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش اولویت خود را دوره پیش‌دبستانی تعیین کرده است و کنکور ارزیابی نهایی ما نیست، قطعاً زمانی در کنکور موفق می‌شویم که در پیش‌دبستانی موفق عمل کرده باشیم.

تقی زاده با تأکید بر اینکه تنها با یک سال کار کردن در دوره پیش‌دبستانی رتبه ما در این دوره از ۱۸ به رتبه نخست در کشور ارتقا پیدا کرد، افزود: برای نخستین بار در طول تاریخ کشور پیش‌دبستانی در خوزستان اجباری و ۱۰۰ درصد نوآموزان را جذب کردیم.

وی بابیان اینکه تعداد 7 هزار نفر از فرزندان فرهنگیان را برای تدریس این دوره جذب کردیم، توضیح داد: دلیل اولویت به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان جلوگیری از کاهش تقاضای انتقال خانواده‌های آن‌ها به استان‌های دیگر بود.

تقی زاده بابیان اینکه بیشترین رشد و توسعه کنکور را در طی سه سال اخیر داشتیم و از رتبه ۲۷ به ۱۹ کنکور در کشور ارتقا پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: چنانچه به دنبال توسعه در هر زمینه‌ای هستیم باید در مرحله اول تغییر و تحول را در آموزش‌وپرورش محقق کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در پایان با تأکید بر ضرورت توجه به ۲۰ اولویت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در سال جاری در برخی از مناطق استان برای اولین بار قبولی پزشکی داشتیم به‌طوری یکی از آموزشگاه‌ها 31 نفر قبولی در رشته پزشکی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این همایش با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان از سند توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان رونمایی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد