سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اجرای فرمول سقوط شوروی برای ایران

حجت الاسلام سعیدی

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه، با حربه نفوذ در نظام است.

به گزارش مشرق، میهمان ویژه اجلاس سوم مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بود که در اجرای ماده 52 آیین نامه داخلی با موضوع "نفوذ" به ایراد سخنرانی پرداخت .

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان مقدمه‌ای نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و شکست برخی انقلاب ها و امپراطوریهای جهان را وجود زمینه های نفوذ در آن انقلابها دانست. وی پیشینه تاریخی نفوذ در پیش از اسلام و پس از ظهور اسلام تا قرن اخیر را تشریح کرد و گفت : نفوذ واقعیت غیر قابل انکار در سلطه استعمار انگلیس و آمریکا در کشورها به ویژه ایران می باشد .

وی راهکارهای دشمن برای تحقق نفوذ در برخی کشورها را یرشمرد و افزود : ما با دوگونه نفوذ مواجهیم؛ نفوذ پیامدی و نفوذ استراتژیک؛ نفوذ پیامدی یعنی نفوذِ بخشی و موردی همچون نفوذ در برخی تصمیم گیران و مراکز تصمیم گیری.

حجت الاسلام سعیدی در این باره به چند مورد از مصادیق نفوذ و افراد نفوذی که در سالهای اخیر توسط کارشناسان و نیروهای امنیتی بازداشت و مورد ضربه قرارگرفته اند، اشاره کرد.

وی در ادامه به نفوذ در شوروی سابق و فروپاشی این کشور پرداخت و ابعاد نفوذ در شوروی سابق را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و گفت : تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ما می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود : البته تفاوت انقلاب ما با انقلاب چین و حکومت شوروی در این است که ما در مبانی و اصول با آنها متفاوت و دارای ساختار دینی هستیم؛ هر چند نفوذ نخبگانی و چینش برخی افراد نفوذی و تغییر مدیریت های عالی نظام، وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست که باید نسبت به آن حساسیت و دقت ویژه و فوق العاده داشت . وی تأکید کرد: تغییر ذائقه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و کنار گذاشتن ارزشها از دیگر متغیرها و وجوه اشتراک نفوذ در بین کشورها می باشد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: شوروی و چین با عدول از آرمانهای خود و عدم تقابل با آزادی افسارگسیخته سیاست های اقتصادی غرب و نیز دفاع نکردن از مستضعفین و اتخاذ سیاست درهای باز، زمینه را برای فروپاشی و استحاله فراهم نمود .

امروز اگر ما هم به آرمانها و الزامات انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و مجاهدت مردم و علماست، معتقد، پای بند و حافظ آن نباشیم ممکن است دشمن همان نقشه ها در برای کشور ما نیز اجرا نماید . مدل مورد اجرا در ایران امروز همان مدل نفوذ در چین است؛ یعنی جهانی شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز.

حجت الاسلام سعیدی در پایان اظهار داشت: نفوذ نخبگانی یعنی شناخت چهره های قابل جذب برای چیدن در هرم قدرت، تغییر محاسبات از جمله تغییر در سطح مدیران عالی و بحث زمان دار کردن انقلاب، تغییر محاسبات در مبانی همچون حجیت ولی فقیه ، تغییر محاسباتی در اصول همچون مقابله با استکبارستیزی و شعار استقلال، تغییر در محاسبات سیاسی بر اساس مدل غربی ، تغییر در مبانی فرهنگی مثل سینما ، حجاب و عفاف ، تغییر در مبانی شایسته سالاری و تقابل با شعار خودی و غیر خودی و تغییر در سطح ذائقه مردم و نیز تغییر در سبک زندگی، همچنین تغییر از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک از برنامه های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: «دشمن سر سوزنی از آرمانهایش عقب نشینی نکرده است، چرا ما باید از آرمانهایمان کوتاه بیاییم؟ دشمن تلاش می کند ما را مجبور کند بین دست کشیدن از آرمانها و زندگی با ذلت یکی را انتخاب کنیم و این ماییم که با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید با آن مقابله کنیم.

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد