سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

۸ راهکار ساده برای شناسایی دروغگویان حرفه‌ای

دروغگوها دراغلب موارد دستان خود را پشت سر خود می‌اندازند. زیرا با این کار خود را بی‌خیال جلوه می‌دهند. جمع کردن دست و پا نیز می‌تواند علائمی از دروغ گفتن شخص در هنگام حرف زدن باشد. آنها با این کار سعی می‌کنند، ناراحتی و اضطراب خود را مخفی کنند تا لو نروند.


سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: شاید این حرف درست باشد، انسان‌هایی که دروغ می‌گویند در چشم شما نگاه نمی‌کنند. اما این حرف در مورد همه صدق نمی‌کند. در ادامه شما را با چند روش شناسایی افراد دروغگو که توسط کارشناسان مطرح شده است، آشنا می‌کنیم. این روش‌ها به شما کمک می‌کند فرد دروغگو را بشناسید، حتی اگر شخص دروغگو بسیار حرفه‌ای باشد.

۸ روش کلیدی برای شناسایی دروغگوهای حرفه‌ای

۱. رنگ پوست افراد در حین دروغ گفتن تغییر می‌کند
 
ممکن است فکر کنید که با یک لبخند به آسانی می‌توان احساسات واقعی خود را مخفی کرد، اما شخصی که دروغ می‌گوید، چهره‌اش برافروخته می‌شود. البته افراد دروغگو سعی می‌کنند خودشان را عادی جلوه دهند. کارشناسان توصیه می‌کنند، جزئیات کوچک را از یاد نبرید. چنین سرنخ‌هایی اغلب بسیار دشوار است، حتی متخصصان آموزش دیده نیز برای شناسایی افراد دروغگو با استفاده از چهره گاها دچار مشکل می‌شوند. یکی از راه‌های شناسایی شخص دروغگو رنگ پوست صورتشان، به خصوص رنگ گونه‌ها است. زیرا افراد در اکثر مواقع نمی‌توانند اضطراب را از خود درور کنند و از آنجایی که اضطراب رنگ پوست را تغییر می‌دهد، این مورد می‌تواند یک گزینه مناسب برای شناسایی افراد دروغگو باشد. از سایر شاخص‌های افراد دروغگو، می‌توان به بزرگ شدن سوراخ بینی در هنگام نفس کشیدن، بزرگ شدن لبه سوراخ بینی، تنفس عمیق و پلک زدن‌های سریع اشاره کرد. این عوامل نشان دهنده کار اضافی مغز، برای ساختن و پرداختن حرفی است که شخص می‌خواهد بر سر زبان بیاورد.
 
۸ راهکار ساده برای شناسایی دروغگویان حرفه‌ای 

۲. زبان بدن (حرکات دست‌ها و صورت) با حرفی که گفته می‌شود، یکی نیست

مهم‌ترین بخش شناسایی یک فرد دروغگو در هنگام حرف زدن، بررسی کلی رفتار آنها است. زیرا افراد در حالت راستگوی هیچ عکس العمل به خصوصی انجام نمی‌دهند. وقتی شخصی با صداقت تمام حرف می‌زند، اندام‌هایش نیز گفتارش را تصدیق می‌کنند. به همین خاطر، علاوه بر اینکه شما باید به حرف‌های شخص گوینده خوب توجه کنید، باید به رفتارهایی که با دست و دیگر اندام‌هایش بروز می‌دهد نیز توجه کامل داشته باشید. در این بین توجه به صورت، صدا و نوع گفتار نیز می‌تواند جلب توجه کند. شخص دروغگو ممکن است با استفاده از دست‌هایش وانمود کند که درست می‌گوید و یا در پاره‌ای از مواقع هیچ گونه حرکتی از خودش بروز ندهد. دروغگوها در اغلب موارد دستان خود را پشت سر خود می‌اندازند.  زیرا با این کار خود را بی‌خیال جلوه می‌دهند. جمع کردن دست و پا نیز می‌تواند علائمی از دروغ گفتن شخص در هنگام حرف زدن باشد. آنها با این کار سعی می‌کنند، ناراحتی و اضطراب خود را مخفی کنند تا لو نروند.
 


۳. لبخند شخص دروغگو مصنوعی است

لبخند زدن می‌تواند در پاره‌ای از اوقات احساسات واقعی افراد را پنهان کند. برای شناسایی راست و یا دروغ بودن حرف‌های یک شخص باید به چگونگی لبخند زدن و سایر جنبه‌های دیگر آن، دقت کرد. شما ممکن است قادر به تشخیص احساساتی چون؛ ترس، خشم و نفرت که وی در تلاش است تا آنها را پنهان کند باشید. توجه داشته باشید که لبخند واقعی تمام نواحی لب و چشم‌ها را درگیر می‌کند. 

توجه کردن

۴. ناخواسته دچار اضطراب و تغییر تن صدا می‌شود
 
اگر شخص مورد نظر یکنواختی خاصی در صحبت‌هایش نداشت، می‌توانید به دروغ بودن حرف‌هایش شک کنید. کم و زیاد شدن صدا می‌تواند نشانه عدم تعادل شخص مورد نظر برای صحبت کردن باشد. کارشناس خبره در این باره می‌گوید سرعت گفتار و الگوی نفس کشیدن می‌تواند نمایانگر اضطراب شخص در هنگام صحبت کردن باشد. افرادی که می‌خواهند دروغ بگویند ناخواسته دچار اضطراب می‌شوند. کم و زیاد شدن  تن صدا و نفس کشیدن‌های نامنظم نشان از آن است که شخص موردنظر نمی‌خواهد تمامی حقیقت را بازگو کند.
 


 
۵. دروغگوها در حرف‌هایشان کمتر از ضمایر استفاده می‌کنند
 
دروغگوها تمایل دارند از واژه‌هایی مانند:«اما»، «نه»، «به غیر از» و «در حالی که» استفاده کنند، زیرا آنها با فرآیندهای تفکر پیچیده مشکل دارند. همچنین، آنها احتمالا کمتر از کلمات «من»، «به من» و «مال من» استفاده می‌کنند. دروغگوها سعی می‌کنند تا گذشته‌شان را بپوشانند، به همین خاطر با استفاده از ضمایر کمتر، سعی در ارتباط گرفتن دارند.

پیچاندن موضوع با عصبانیت

۶. آنها سعی می‌کنند موضوع گفتگو را بپیچانند

برخی از افراد برای اینکه به صراحت دروغ نگویند، سعی می‌کنند موضوع مورد بحث را بپیچانند. اینگونه افراد اگر در موضع قدرت باشند با عصبانیت سعی دارند تا چیزی را از شما پنهان کنند. در این بین نیز افرادی هستند که با تاکید کردن بر این نکته که من آن کار را انجام نداده‌ام، سعی در مخفی کردن آن دارند. یادتان باشد اکثر افراد راستگو دلیلی ندارند تا حرفشان را ثابت کنند. به کسانی که در پی ثابت کردن حرفشان هستند، می‌توانید در مورد صحت سخنانشان کنجکاو شوید. افراد دروغگو در بیشتر موارد نقش بازی می‌کنند که خوب جلوه کنند، شما با کمی تیز بینی می‌توانید تشخیص دهید که اینگونه افراد نقش بازی می‌کنند یا خود واقعیشان هستند.

دروغ گفتن

۷. رفتار گذشته و حال آنها را در هنگام حرف زدن مقایسه کنید

شناختن حرف دروغ از یک شخص آشنا که سال‌ها با شما زندگی می‌کند، می‌تواند بسیار آسان باشد، چرا که شما از قبل با اکثر خصوصیات شخص مورد نظر برخورد داشته‌اید. اگر سر موضوع یا بحثی شک داشتید که حرف‌های شخص مورد نظر راست است یا دروغ با کمی مقایسه بین رفتار، گفتار و تن و نحوه‌ٔ حرف زدنش نسبت به گذشته، به راست و یا دروغ بودن ادعایش پی می‌برید. این کار مستلزم شناخت قبلی از فرد است.
 
۸ روش کلیدی برای شناسایی دروغگوهای حرفه‌ای 

۸. دروغگوها سوال ساده شما را نادیده می‌گیرند

وقتی از شخصی سوال دشوار بپرسید طبیعی است که به شما نگاه کند، لحظه‌ای مکث کند و دلیل این سوال را از شما و حتی جوابش را از شما بخواهد. اما اگر از شخص مورد نظر یک سوال آسان و عامیانه بپرسیدید، ولی جواب ندهد و سعی در نادیده گرفتن سوال شما کند، یعنی باید به رفتارش مشکوک شوید.

منبع: rd
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد