سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عقده گشایی بارزانی علیه ایران و ترکیه!

بارزانی

بارزانی در سخنانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را بخاطر حمایت از تمامیت ارضی و وحدت کشور عراق بشدت مورد توهین قرار داد!

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید فشارهای جهانی علیه تجزیه طلبی مسعود بارزانی، وی در سخنانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را بخاطر حمایت از تمامیت ارضی و وحدت کشور عراق بشدت مورد توهین قرار داد!

بنابر این گزارش، وی در گردهمایی حامیان تجزیه عراق در استان دهوک این کشور گفت: «خواهان بهترین روابط با همسایگان بوده و تمایلی به ایجاد هرگونه مشکل با آنها ندارد . بیست و پنج سال است که ثابت کرده‌ایم عاملی برای صلح، رفاه و همزیستی بوده و تهدیدی علیه هیچکس نیستیم.»

رئیس افزود: «اما موردی که موجب تعجبم شده این است که ای کاش می‌فهمیدیم از چه زمانی شما آن‌قدر نگران تمامیت ارضی، استقلال و قانون اساسی عراق شده‌اید؟

این مسئله برایم مهم است که چگونه این موارد این روزها برای همسایگان ما مهم شده‌اند.» این اظهارات در حالی بیان شد که جمهوری اسلامی ایران از زمان سقوط صدام مهمترین حامی کشور عراق بوده و بارها در برهه های مختلف اقدام به کمک رسانی به این کشور کرده است.

در جریان هجوم داعش به استان کردستان عراق و زمانی که بارزانی به همراه اعضای خانواده اش در حال فرار از شهر اربیل بود مستشاران نظامی ایرانی و رزمندگان عراقی با استقرار در خطوط دفاعی شهر از پیشروی های تروریستهای تکفیری به سمت اربیل جلوگیری بعمل اوردند.

منبع: اعلام الحربی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد