سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بن‌بستی برای هاشم بدری!

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان گفت: با پیگیری‌های مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کوچه محل سکونت استاد هاشم بدری جانباز و نقاش صاحب تکنیک بدریسم (نقاشی با کاردک) به نام او ثبت شد.

به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، محمد غدیرزاده اظهار کرد: با پیگیری‌های محمد باوی‌زاده مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان و با همکاری روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز، کوچه محل سکونت استاد هاشم بدری جانباز و نقاش به نام او ثبت و تابلوی مزین به نام استاد هاشم بدری از سوی شهرداری اهواز تحویل حوزه هنری خوزستان شد.

وی افزود: این اولین بار است که در استان خوزستان خیابانی به نام هنرمندی در قید حیات نامگذاری می‌شود. این حرکت فرهنگی در جهت ایجاد انگیزه و بالا بردن روحیه هنرمند و تشویق در جهت تولید آثار هنری و همچنین معرفی هنرمندان شاخص استان به عموم مردم صورت گرفت.

استاد بدری تکنیک نقاشی با کاردک را با شیوه‌ای نو با عنوان حکاکی روی رنگ انجام می‌دهد که انجمن نقاشان نرماندی فرانسه آن را به عنوان تکینک جدید بدریسم معرفی کرده است. استاد هاشم بدری که ساکن اهواز است به دلیل مهارت خارق العاده خود در نقاشی رنگ و روغن در میان نقاشان اروپا به جادوگر رنگ‌ها و در ایران به شاعر رنگ‌ها معروف شده است.

استاد بدری متولد سال 1325 ماهشهر است. او با تکنیک نوین خود توانسته تاکنون به بیش از 500 نابینا نقاشی بیاموزد. آثار او و شاگردانش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌اند. همچنین این استاد نقاشی در آغاز سال‌های جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی شلمچه در راه دفاع از ایران اسلامی به درجه جانبازی نایل آمده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد