سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سرلشکر باقری: استقلال کردستان عراق امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد / تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می‌گیرد

اردوغان به تهران سفر خواهد کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: آقای اردوغان اعلام کرد که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد و کمیسون راهبردی مشترک دو کشور با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی سیاسی ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های نظامی و دفاعی هستند.

موافقت ایران و ترکیه درباره افزایش همکاری‌های نظامی، امنیتی و مرزی

او با اشاره به توافقات طرفین در این سفر اظهار داشت: در گفت‌وگو با مقامات نظامی امنیتی ترکیه درخصوص افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی، همکاری‌های مشترک مرزی و مسایل نظامی موافقت شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مقامات دو کشور همچنین موافقت کردند همکاری‌های آموزشی و پژوهشی داشته باشیم از جمله تبادل دانشجو، رفت و آمد ناوها به کشورهای یکدیگر، اعزام ناظر به رزمایش‌های دو طرف را بیش از بیش مد نظر قرار دهند.

دعوت از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه برای سفر به ایران

باقری با بیان اینکه از همتای ترک برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: درباره تامین امنیت مرزهای کشور و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران همچون انسداد مرزها و برخورد با قاچاق از انواع مختلف و مقابله با تروریست‌ها به مقامات ترکیه اطلاعات خوبی ارائه شد.
او افزود: با اقداماتی هم که طرف ترک انجام داده و در دست اقدام دارد در آینده شاهد مرز نمونه‌ای از سوی دو‌ کشور باشیم.

استقلال کردستان عراق مبنایی برای آغاز تنش داخلی در عراق است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه درباره مسائل منطقه‌ای با طرف مقابل گفت‌وگوهای خوبی شد، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله از نظر مقامات دو کشور موضوع اعلام تصمیم همه‌پرسی کردستان عراق در اوایل مهر ماه بود که دو کشور نظر مشترک دارند بر اینکه این موضوع در صورت تحقق مبنایی برای آغاز تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد شد که تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می‌گیرد.

سرلشکر باقری: استقلال کردستان عراق امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد / تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می‌گیرد

استقلال کردستان عراق امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد

باقری اضافه کرد: این موضوع سه کشور عراق، ترکیه و ایران را درگیر خواهد کرد و به همین دلیل مقامات دو کشور تاکید دارند چنین کاری امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد.

مذاکرات کارشناسی آستانه دنبال خواهد شد

او با اشاره به رایزنی‌های دو کشور درخصوص بحران سوریه ابراز داشت: طی دو روز گفت‌وگو درباره ایجاد آرامش و امنیت در سوریه از ابعاد مختلف بحث و گفت‌وگو شد که مبنا همان مذاکرات کارشناسی آستانه است و همان فرایند دنبال خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درخصوص مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات و همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات موافقت‌هایی صورت گرفت، عنوان کرد: این همکاری‌ها حتما در ثبات آرامش و امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.

اردوغان اعلام کرد در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد

باقری با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور ترکیه بیان کرد: آقای اردوغان اعلام کرد که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد و کمیسون راهبردی مشترک دو کشور با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور برگزار می‌شود.
 او در پایان این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: بسیاری از مسایلی که در ابعاد سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی بین دو کشور مهم منطقه پایه‌گذاری شد و ان‌شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد