سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی حبیب‌الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو بی‌عدالتی در حق استان خوزستان است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی حبیب‌الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو بی‌عدالتی در حق استان خوزستان است.

جلیل مختار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان، با اشاره به وزیر پشنهادی نیرو در دولت دوازدهم، اظهار کرد: باید به مجمع نمایندگان استان خوزستان در رابطه با اعتراض به بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو حق داد. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: سوابق و تجاربی که در استان خوزستان بر ما گذشته است، واقعا بسیار بد است. 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: بیطرف معاون آقای زنگنه بود و سپس وزیر نیرو شد، وی موثرترین عامل در رابطه با احداث سد گتوند به عنوان عضو هیات موسسه توسعه منابع آب و نیروی ایران بود. 
 
وی افزود: سد گتوند دارای فاحشترین اشتباه محاسباتی و مهندسی است که سال‌های زبان‌زد افراد عام و خاص خواهد شد. 
 
مختار ادامه داد: سد سیوند باز ماجرای متفاوت اما تا حدودی مشابه دارد که بخش‌های عمده آن توسط آقای بی‌طرف ساخت، ساز و تکمیل شده است. 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وقتی که در ابتدا دهه ۸۰ فیلم تبلیغاتی از ساخت و ساز سد کرخه در صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، کمتر کسی به عاقبت تالاب‌های هورالعظیم و هورالهویزه می‌اندیشید. 
 
وی بیان کرد: امروزه آثار مخرب ریزگردها، نتیجه فرآیند سدسازی‌ها است که باعث آسیب رسیدن به محیط زیست استان خوزستان شده است. 
 
مختار یادآور شد: در دهه ۸۰ کارشناسان زیادی و همچنین رئیس جمهور وقت به تصمیمات وزیر خود(بیطرف) ایراد گرفتند و در سال ۸۳ عیسی کلانتری به عنوان مشاور رئیس جمهور نسبت به عملکرد بیطرف هشدار دادند، اما رئیس جمهور وقت و خود آقای بیطرف از کنار این هشدارها گذشتند. 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه اکنون آثار مخرب محیط زیست در خوزستان مشهود است، گفت: مسؤولان وزرات نیرو و شرکت‌های تابعه هیچگاه پاسخگو کارشناسان نبود. 
 
وی افزود: اگر امروز بخشی از فلات ایران به دلیل سیاست‌های آبی وزارت نیرو دچار آسیب‌های جدی شده است، به دلیل عدم پاسخگویی و بی توجهی به محیط زیست و مردم است. 
 
مختار خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکلات استان خوزستان در سال گذشته بحث ریزگردها، شوری آب و بی آبی بود، اگر ما این موضوع را کنکاش کنیم، می‌بینیم که در همه آنها حبیب‌الله بیطرف حضور دارد. 
 
وی بیان کرد: ما به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم که در انتخاب و پیشنهاد بیطرف به عنوان وزیر نیرو در حق استان خوزستان بی عدالتی شده است. 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اگر حبیب‌الله بیطرف تصدی امور را به دست گیرد، باید در سیاست‌های گذشته خود تجدید نظر کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد