سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ضرورت حضور یک خوزستانی در وزارتخانه‌های تأثیرگذار کابینه دوازدهم مطالبه جدی خوزستانی‌ها

با وجود تأکید مکرر نخبگان، نمایندگان، ائمه جمعه و چهره‌های سیاسی استان خوزستان از جناح‌های مختلف سیاسی برای حضور یک مدیر خوزستانی در وزارتخانه‌های تأثیرگذار دولت دوازدهم؛ اما با مشخص شدن فهرست کابینه پیشنهادی این مطالبه محقق نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، پس از تنفیذ و تحلیف حکم ریاست جمهوری حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم و در آستانه ارائه فهرست کابینه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، جمع کثیری نخبگان، صاحب‌نظران، ائمه جمعه، نمایندگان مردم و چهره‌های سیاسی خوزستان از جناح‌های مختلف خواستار در نظر گرفتن سهم خوزستان دریکی از وزارتخانه‌های کلیدی کابینه دوازدهم شدند. 
 
12 مردادماه بود که خبرگزاری فارس در گزارشی از چیدمان کابینه دوازدهم با عنوان «خداحافظی 9 وزیر با دولت دوازدهم/ جابه‌جایی در تیم اقتصادی دولت/ استمرار سیاست خارجی و داخلی حسن روحانی» منتشر کرد که این گزارش با یک مورد اختلاف 17 مردادماه با ارائه فهرست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس تأیید شد. 
 
بر اساس این گزارش "سید علیرضا آوایی" قاضی ارشد و رئیس دفتر ویژه بازرسی رئیس‌جمهور که متولد دزفول است به‌عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت دادگستری به مجلس معرفی‌شده که برخلاف مطالبه نخبگان خوزستان برای در نظر گرفتن سهم خوزستان در یک وزارت خانه کلیدی دولت دوازدهم است. 
 
انتظار می‌رفت یک مدیر خوزستانی در وزارتخانه‌های کلیدی همچون نفت، نیرو و جهاد کشاورزی معرفی شود تا بتوانند در توسعه خوزستان نقش ایفا کنند. 
 
وزیر خوزستانی مطالبه مهم ائمه جمعه خوزستان 
 

ائمه جمعه برخی شهرهای خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه 20 مردادماه خود انتصاب مدیر توانمند خوزستانی دریکی از وزارتخانه‌های تأثیرگذار را مطالبه جدی مردم خوزستان از دولت دوازدهم عنوان کردند. 
 
حجت‌الاسلام غبیشاوی امام‌جمعه ماهشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت دوازدهم توسط رئیس‌جمهور، اظهار می‌کند: از خوزستان تنها نام یک وزیر به چشم می‌خورد درحالی‌که جایگاه و ظرفیت‌های استان خوزستان به شکلی است که باید سه، چهار وزیر در کابینه دولت داشته باشد. 
 
حجت‌الاسلام موسوی فرد امام‌جمعه خرمشهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر عنوان می‌کند: مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزرا تمام اهتمام خود را مورد توجه قرار دهد و کسانی انتخاب و رأی اعتماد بگیرند که به دنبال حل تمام مشکلات مردم باشند. 
 
وی می‌افزاید: در انتخاب وزرا زبان و این‌گونه موارد در نظر گرفته نشود و همچنین استان خوزستان نیز در میان انتخاب وزرا محروم نشود. 
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی پور امام‌جمعه آبادان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ارائه فهرست کابینه دوازدهم به مجلس اظهار می‌کند: انتظار داشتیم که رئیس‌جمهوری برای کابینه جدید خود از افراد توانمند استان خوزستان برای وزارتخانه‌های کلیدی استفاده کند، چراکه مردم استان هوای رئیس‌جمهور را در انتخابات داشتند. 
 
حجت‌الاسلام هاشمی امام‌جمعه شهر چمران نیز تأکید می‌کند: قسمت اعظم نفت، آب و برق کشور از خوزستان تأمین می‌شود بنابراین دولت مدیون خوزستان است پس باید با انتخاب وزرایی از خوزستان که هم انقلابی و هم تجربه و تخصص کافی دارند دینش را به خوزستان ادا کند. 
 
آیت‌الله حیدری امام‌جمعه موقت اهواز نیز در خطبه‌های نماز جمعه در نظر گرفتن مصالح خوزستان توسط نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی را متذکر می‌شود و عنوان می‌کند: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزیران، انتخاب درستی را انجام دهند. 
 
پیگیری جدی مجمع نمایندگان خوزستان برای حضور وزیر تأثیرگذار در کابینه دوازدهم 
 

عباس پاپی زاده، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها به ارائه لیست پیشنهادی نخبگان خوزستانی حاضر در وزارتخانه‌ها برای تصدی وزارتخانه‌های تأثیرگذار در کابینه دوازدهم اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه دولت از نخبگان خوزستانی در کابینه پیشنهادی خود استفاده نکرده جای تأسف دارد. 
 
وی همچنین با اشاره به اینکه حضور سید علیرضا آوایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری خوب است، می‌افزاید: بااین‌حال همچنان این گلایه وجود دارد که چرا ظرفیت‌های خوزستان در وزارتخانه‌های کلیدی همچون نفت، نیرو و جهاد کشاورزی دیده نشده است و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم. 
 
به گزارش خبرگزاری فارس، بی‌تردید حضور یک مدیر خوزستانی در کابینه دوازدهم می‌تواند در ایجاد تعامل سازنده میان نمایندگان و مسوولان خوزستانی با دولت دوازدهم تأثیرگذار باشد. 
 
باید دید که رئیس‌جمهور منتخب مردم آرای حداکثری خوزستانی‌ها به خود را چگونه پاسخ می‌دهد و یا اینکه نتیجه پیگیری و هم‌افزایی مجمع نمایندگان خوزستان برای حضور یک خوزستانی در وزارتخانه‌های کلیدی و تأثیرگذار چه می‌شود؟ 

 
-------------------------- 
 
گزارش: محمدرضا عبادی 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد