سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مروری بر وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی به مردم خوزستان

/انتظار مردم از مجمع نمایندگان خوزستان
مجمع نمایندگان خوزستان با 18 نماینده نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و درنتیجه تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور و مطالبات مردمی از دولت دوازدهم دارند که نیاز است شاخص‌های تحقق مطالبات را در رأی اعتماد به وزرا رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، بعد از مشارکت بالای 70 درصدی مردم در انتخابات اردیبهشت 96، با تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم "حسن روحانی" همچنین تحلیف ایشان از سوی مجلس شورای اسلامی؛ دولت دوازدهم رسماً کار خود را آغاز کرده و اکنون در شرایط معرفی کابینه پیشنهادی به منتخبان ملت، معیارهای رأی باید مطابق وعده‌های دولت به مردم باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای 22 خردادماه در دیدار سران قوا و مسوولان ارشد نظام فرمودند: «مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان؛ یعنی [مخاطب] این بایدها غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌شان در دولت دوازدهم، هیچ‌کس دیگر [نیست]؛ یعنی غالب این کارها، حالا بخشی‌ از آن‌ها ممکن است به مجلس یا به قوّ‌ه‌ی قضائیّه یا به بعضی جاهای دیگر ارتباط پیدا کند، امّا عمده‌اش کارهای خود مسئولین دولتی است؛ این بایدها را خود این‌ها بایستی انجام بدهند؛ این‌ها واقعیّت است.»

 اکنون به‌مرور وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور دوازدهم به مردم خوزستان در سفر انتخاباتی اردیبهشت‌ماه می‌پردازیم.

روحانی در سفر انتخاباتی خود به خوزستان در جمع هواداران خود در ورزشگاه تختی اهواز اظهار می‌کند: ما در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که سال‌ها زمین‌مانده بود تا پایان امسال 312 هزار هکتار را احیا خواهیم کرد؛ من به شما مردم خوزستان قول می‌دهم یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم محیط‌زیست خوزستان باشد. ما باید با ریز گردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی برای ریز گرد اجرا کنیم.

وی می‌گوید: مردم خوزستان باید رابطه‌ی نزدیک‌تر با کشورهای هم‌جوار داشته باشد، باید ویزا بین ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت تردد کنند.

روحانی عنوان می‌کند: اعلام می‌کنم هر طرح بزرگ صنعتی که در این استان بخواهد اجرا شود باید اول طرح محیط‌زیست و سپس اشتغال نیروهای بومی را در اولویت خود قرار دهد.

وی می‌افزاید: همه می‌دانیم که مشکلات مردم ایران تمام نشده است، ما میدانیم که برای پایداری برق خوزستان باید کار شود. ما می‌دانیم که هورها و تالاب‌ها باید پر آب و احیا شود، ما تالاب‌های شادگان و هورالعظیم را از یاد نبرده‌ایم.

روحانی بابیان اینکه به اینکه به حول و قوه الهی اروند را احیاء خواهیم کرد، وعده می‌دهد: منطقه آزاد اروند را بیشتر سامان خواهیم داد و اشتغال و تجارت را در خوزستان ایجاد خواهیم کرد.
نقش نمایندگان خوزستان در تحقق وعده‌ها و مطالبات مردم این استان

بی‌تردید نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی؛ نمایندگان قانونی ملت برای پیگیری مطالبات و تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور هستند، آنچه روشن است مجمع نمایندگان خوزستان با 18 نماینده در تعیین سرنوشت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم نقش‌آفرین است.

انتظار مردم خوزستان اکنون و پیش از آغاز به کار کابینه دوازدهم؛ بیش از دولت از نمایندگان خود انتظار تحقق مطالبات از طریق انتخاب کابینه‌ای متخصص، دلسوز و مردمی دارند.

-------------------------------

گزارش: محمدرضا عبادی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد