سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

درخواست نشست فوری برای مساله غارت آب‌های خورستان/

لزوم بررسی مجدد کارنامه گزینه وزارت نیرو توسط رئیس جمهور
انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان برای بررسی آغاز مجدد طرح‌های انتقال آب و سدسازی بر رودخانه‌های خوزستان و معرفی گزینه وزارت نیرو از سوی رئیس جمهور خواستار برگزاری نشست فوری شد.

هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: به منظور بررسی طرح‌های فاقد ارزیابی محیط‌زیستی و اجتماعی سدسازی و انتقال آب بر سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان به ویژه رودخانه کارون طی نامه‌ای از شورای مشورتی سازمان‌های مردم نهاد استان خوزستان خواسته‌ایم تا نشستی فوق‌العاده و فوری به همین منظور برگزار شود.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان همچنین معرفی حبیب‌الله بی‌طرف به‌عنوان گزینه وزارت نیرو از سوی دکتر حسن روحانی را از محورهای دیگر این نشست اعلام کرد.

در متن نامه خطاب به اعضای شورای مشورتی در رابطه با برگزاری نشست فوق‌العاده پیرامون مساله غارت آب‌های استان خوزستان آمده است: اعضای محترم شورای مشورتی سازمان های مردم نهاد استان خوزستان، همانگونه که مستحضرید محیط‌زیست استان خوزستان سال‌هاست که به سبب نگاه بهره‌کشی دولت‌ها و برداشت‌های بی‌رویه و فاقد ارزیابی‌های محیط‌زیستی و پیوست‌های اجتماعی مورد تخریب قرار گرفته است.

بطوری‌که سدسازی‌های بی‌رویه و برداشت و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون یکی از دلایل اصلی وضعیت موجود بحرانی محیط‌زیست خوزستان است و این رویه پیامدهای متعدد محیط‌زیستی از جمله بروز فجایعی چون ریزگردها، گرمایش استان و مهاجرت‌های بی‌سابقه را در پی داشته است.

بخش مهمی از این دخل و تصرف‌ها و سدسازی‌های فاقد ارزیابی محیط‌زیستی از جمله سد کارون 3 و فاجعه  سد گتوند در دوران تصدی‌گری جناب آقای حبیب الله بی‌طرف بوده است که در روزهای اخیر از سوی جناب آقای  دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو معرفی شده است.

لذا شایسته است نظر به آغاز مجدد طرح‌ها و پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، به ویژه تونل انتقال آب و سد بیرگان؛ کوهرنگ 3) سد خرسان و طرح انتقال آب و سد بهشت‌آباد که تداوم اجرا و بهره‌برداری از آن خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره شکننده محیط‌زیست خوزستان وارد خواهد کرد و نظر به تجربیات تلخ تصدی نامبرده بر وزارتخانه نیرو، نشست مشترک و فوق العاده‌ای با حضور تمامی نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان خوزستان برای بررسی این موضوعات برگزار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد