سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هنری کسینجر: پس از شکست داعش، امپراتوری ایران گسترش می یابد

کسینجر نوشته است:در خاورمیانه کنونی دیگر مثل "دشمن دشمن من دوست من است" مصداق ندارد چون " دشمن دشمن من می تواند همچنان دشمن من باشد."

هنری کسینجر دیپلمات نام آشنا و کهنسال آمریکایی نسبت به گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه پس از شکست داعش هشدار داد.

به گزارش عصر ایران این دیپلمات بازنشسته 94 ساله آمریکایی در مقاله ای نوشت: نابودی داعش ممکن است  به تقویت "امپراتوری رادیکال ایران" در خاورمیانه منجر شود.

به نوشته وزیر امور خارجه اسبق آمریکا (دولت نیکسون): اگر ایران قلمروهای تحت اشغال داعش در خاورمیانه را به زیر سلطه و نفوذ خود درآورد ممکن است شاهد شکل گیری امپراتوری جدید ایران در منطقه باشیم.

به نوشته کسینجر:" در شرایط کنونی خاورمیانه باور به مثل سنتی - دشمن دشمن من دوست من است - رنگ باخته چون در خاورمیانه کنونی دشمن دشمن شما ممکن است همچنان دشمن شما باشد. خاورمیانه کنونی همان گونه که با تحولات خاص جهان را تحت تاثیر قرار می دهد به همان میزان نیز با نوسان ایدئولوژی هایش جهان را متاثر می سازد."

کسینجر افزوده است: هم ایران شیعه و هم بسیاری از کشورهای رقیب سنی ایران و نیز قدرت های خارجی بر ضرورت نبرد با داعش هم نظرند، اما چه قدرتی خواهد توانست پس از داعش قلمروهای تحت اشغال این گروه را در اختیار بگیرد؛ ایران شیعه؟ یا کشورهای رقیب سنی آن؟

به نوشته کسینجر: پاسخ به این سوال بی رحمانه است چون روسیه و کشورهای عضو ناتو از دو جناح مقابل هم حمایت می کنند. اگر قلمروهای تحت اشغال داعش پس از شکست این گروه تحت نفوذ و سلطه سپاه پاسداران شیعه و گروه های متحد آن درآید؛ نتیجه این اتفاق شکل گیری یک کمربند به هم پیوسته از تهران تا بیروت خواهد بود که می تواند زمینه ساز ظهور امپراتوری رادیکال ایران در خاورمیانه باشد."

این نخستین باری نیست که کسینجر درباره گسترش نفوذ ایران پس از داعش در منطقه هشدار می دهد، او سال گذشته نیز در اظهاراتی بزرگ ترین چالش کنونی خاورمیانه را گسترش نفوذ و سلطه ایران بر این منطقه خوانده بود.

هنری کسینجر: پس از شکست داعش، امپراتوری ایران گسترش می یابد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد