سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بنیانگذار شرکت جنایتکار «بلک واتر» باز هم در حوالی ایران ظاهر شد

/ طرح ایجاد ارتش مزدوران غربی در افغانستان با کمک استارتاپ‌ها +عکس

تی برد

جدیدترین حرکت مزدور مشهور آمریکایی، به راه انداختن یک نیروی هوایی برای افغانستان است چراکه این کشور از کمبود قدرت هوایی رنج می برد و ناتو نیز اقدامی برای توسعه یگانهای ارتش این کشور انجام نمی دهد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نام اریک پرنس و شرکت بد نام بلک واتر برای مردم خاورمیانه مساوی با مرگ و جنایت است و از عراق و یمن گرفته تا شمال آفریقا، این نظامی سابق آمریکایی و شرکت بد نامش که البته در این سالها اسم خود را عوض کرده، ردی از مرگ و شرارت را به جای گذاشته اند و از قرار  معلوم اخیرا نیز این شخص در افغانستان به دنبال تجارتی جدید است. هرچند این شخص حقیقی و حقوقی بدنام، از نظر ساختار کاری، ربطی به ارتش آمریکا ندارد، اما نحوه فعالیت و برنامه های اجرا شده توسط وی، کاملا همسو با این کشور بوده و اکنون نیز با پولهای هنگفت اعراب، جای پای محکم تری را در خاورمیانه و اطراف کشورمان پیدا کرده است.

اریک پرنس کیست ؟

این آمریکایی 48 ساله متولد سال 1969 میلادی بوده و مدتی را نیز با درجه ستوانی در یگان عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا موسوم به "سیلز" طی کرده است. این نظامی سابق آمریکایی با راه اندازی شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر خود را تبدیل به یک چهره شناخته شده در رسانه های جهان کرد. مزدوران این شرکت در چندین مورد کشتار بی رحمانه مردم عراق دخالت داشتند و در نهایت با آشکار شدن این ماجراها، نام بلک واتر به عنوان یک شرکت خصوصی آدم کشی در جهان شناخته شد.

این شرکت در سال 1997 میلادی بنیانگذاری شد و البته در حال حاضر به اسم Academi به فعالیت خود ادامه می دهد. شرکت بلک واتر در سال 2010 میلادی به تعدادی از سرمایه گذاران خصوصی فروخته شد و به از نظر حقوقی، از آن تاریخ اریک پرنس دیگر در این شرکت فعالیتی ندارد. اما در سال 2010 میلادی اریک پرنس به امارات متحده عربی را رفت تا یک ارتش کوچک 800 نفره از مزدوران خارجی را برای این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس تشکیل بدهد. نکته جالب در اینجاست که در حال حاضر اریک پرنس مدتی از زمان خود را در آمریکا و مدتی از سال را در ابوظبی به عنوان محل زندگی سر می کند.  

بر اساس گزارش نیویورک تایمز و صحبت های نویسندگان آن با برخی از مسئولین سابق این پروژه و کلمبیایی های حاضر در این برنامه، این نیرو صرفا یک یگان ضد شروش یا ضد تروریستی نبوده و اماراتی ها از همان ابتدا تفکرات بسیار بلند پروازانه ای برای این یگان در سر داشتندبر این اساس، یگان مورد نظر برای اموری مثل کنترل شورش، جنگ شهری، حفاظت از خطوط انتقال نفت، حفاظت از مواد رادیواکتیو و تاسیسات اتمی و همچنین نابود کردن نفرات و تجهیزات دشمن آموزش دیده و حتی بر اساس اطلاعات منتشره توسط نیویورک تایمز، مقامات اماراتی توهماتی درباره استفاده از این یگان برای حمله و تصرف جزایر ایرانی در خلیج فارس که با ایران بر سر مالکیت آن اختلاف داشته، مطرح کرده بودند.

پرنس با هواپیماهای خاص در لیبی

اما در اواخر سال گذشته بود که بر اساس اطلاعاتی که توسط وب سایت تحلیلی Intelligence Online  منتشر شد، مشخص شد اریک پرنس این بار وارد معرکه لیبی شده و اقدام به تشکیل یک نیروی هوایی برای گروه های طرفدار امارات در لیبی کرده است. امارات متحده عربی از جمله حامیان اصلی ژنرال خلیفه حفتر از جمله بازیگران اصلی میدانی در صحنه لیبی است که مقر حکومت خود را در شهر تبروک لیبی قرار داده است. اما به راه انداختن یک نیروی هوایی بر اساس جنگنده های جت امری زمان بر و هزینه بر است و نیاز به خلبانانی خاص داشت.

در اینجا بود که اماراتی ها با استفاده از تجارب این آدمکش حرفه ای، یک هواپیمای خاص آمریکایی را وارد لیبی کردندهواپیمای AT-802 ملقب به ایرتراکتور در ابتدا به عنوان یک هواپیمای سمپاش برای استفاده در امور کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به افزایش درخواست ها برای یک هواپیمای سبک ضد شورش، مدل AT-802U این هواپیما با قابلیت حمل محموله تسلیحاتی به وزن 4100 کیلوگرم معرفی شد.

AT-802 ارتش امارات متحده عربی

در این مدل، بدنه تقویت و از شیشه های ضد گلوله استفاده شده است. همچنین دو قبضه مسلسل سه لوله GAU-19 ، هشت فروند موشک هلفایر یک یا دو بمب هدایت لیزری و راکتهای 2.75 اینچی، تسلیحاتی هستند که این هواپیما قابلیت حمل آن را دارد. آمریکا از اینگونه مسلح در عملیاتهای ضد قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکایی جنوبی نیز استفاده کرده است . این هواپیما از یک موتور توربوپراپ به قدرت 1600 اسب بخار بهره برده و می تواند با سرعت 370 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. برد این هواپیما 2900 کیلومتر و ارتفاع پروازی آن 7 کیلومتر است.

امارات متحده عربی از جمله کاربران این هواپیما به شمار می رود و اولین بار در سال 2015 میلادی تصاویری از حضور این هواپیما در لیبی منتشر شد. در ادامه مشخص شد که اماراتی ها پهپادهای شناسایی و مسلح را نیز در لیبی مستقر کرده استبر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Intelligence Online   خلبانان این هواپیماها عمدتا مزدوران آمریکایی هستند که توسط اریک پرنس اجیر شده اند و اکنون در خدمت ارتش غیررسمی امارات متحده قرار دارند.

اریک پرنس در افغانستان به دنبال چیست ؟

اما جدیدترین حرکت این مزدور وحشی آمریکایی، پیشنهاد به راه انداختن یک نیروی هوایی برای افغانستان است! پایگاه خبری militarytimes در گزارشی به بخش هایی از پیشنهاد اریک پرنس به طرف افغانی دست پیدا و آنرا افشا کرده است. بر اساس این پیشنهاد، با توجه به اینکه افغانستان برای مقابله با نیروهای شورشی نیاز به یک نیروی هوایی چابک با توان پاسخ گویی سریع به نیازهایی مثل جمع آوری اطلاعات و همچنین پشتیبانی آتش از نیروهای خودی دارد و در حال حاضر قوای هوایی افغانستان شامل پرنده هایی مثل بالگردهای میل 17 و میل 24 ، بالگرد شناسایی رزمی MD-500 و هواپیمای توربوپراپ مسلح سوپرتوکانو است، مشخصا از کمبود قدرت هوایی رنج می برد و در صورت عقب نشینی ناتو این کشور با مشکلات فراوانی برای پشتیبانی نزدیک از نیروهای ارتش خود مواجهه می شود.

با توجه به اطلاع اریک پرنس از این نکته که غربی ها، همواره پس از خروج خود از کشورهای اشغال شده، زمین سوخته تحویل دولت محلی می دهند و امکانات مناسبی را در اختیار ارتش های آنها نمی گذارد، وی ترکیب پیشنهادی جالبی را به افغان ها ارائه کرده است. در این لیست مجموعه ای از هواپیماهای جت تک موتوره A-4 اسکای هاوک که هواپیمایی مربوط به دوره جنگ ویتنام است ، هواپیمای شناسایی رزمی T-Bird بر پایه هواپیمای سمپاش AT-802 ، بالگردهای سوپر پوما و غزال ، هواپیمای ترابری آنتونوف 26 و همچنین پهپادی به اسم Lioneye  به چشم می خورد. در عین حال در حرکتی قابل توجه، اپلیکیشنی تجاری برای گوشی های آیفون توسعه پیدا کرده که به کمک آن می توان در خواست حمله هوایی داد.

هواپیمای شناسایی مسلح تی برد

جت جنگی A-4 اسکای هاوک

این اپلیکیشن که safestrike نام دارد این قابلیت را به نیروهای خودی حاضر در منطقه می دهد که بدون نیاز به داشتن ابزار پیشرفته ارتباطی خاص که صرفا در اختیار نیروهای نظامی است، درخواست حمله دقیق به مختصات مورد نظر را کنند! اریک پرنس اعلام کرده است که نیروی پیشنهادی او می تواند در نهایت یک ساعت به هر حمله ای در هر نقطه ای از افغانستان پاسخ هوایی بدهد و عملا وی، در حال تست اپلیکیشن ها و استارتاپ های خاص، برای نبرد است که در صورت توسعه، می تواند مشکلات بزرگی را در منطقه ای همچون غرب آسیا، رقم بزند.

اینکه شخص بدنام و جنایتکاری چون اریک پرنس موفق شود چنین نیرویی را برای دولت افغانستان ایجاد کند هنوز در حاله ای از ابهام قرار داد اما مشخصا حضور این گونه از گروههای تروریستی که متشکل از افراد مزدور کشورهای مختلف فاقد هویت، پایبندی به پرچم یا قسم نامه ای خاص هستند، می تواند منطقه ای چون افغانستان را به محلی برای جمع آوری تروریست های خطرناک تبدیل کرده و در نهایت در شکل یک تهدید برای کشورهای همسایه ظاهر شود، از این رو رصد تحرکات اریک پرنس و مزدوران او در اطراف ایران و منطقه غرب آسیا امری مهم و ضروری به نظر می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد