سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اعلام آماده‌باش 24 ساعته در نیروگاه‌های اول و دوم سد شهید عباسپور

در پی گرمای بی سابقه تابستان امسال و لزوم کنترل نوسانات شبکه برق کشور در شرایط پیک مصرف، نیروگاه‌های اول و دوم سد شهید عباسپور با تمامی توان در اختیار مرکز کنترل قرار گرفت.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سید حمید صالحی، مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از قرار گرفتن دو واحد نیروگاهی به صورت 24 ساعته در اختیار شبکه سراسری برق کشور خبر داد و افزود: همچنین شش واحد دیگر در آماده‌باش کامل جهت ورود به مدار تولید و کنترل نوسان شبکه برق به سر می‌برند.

وی افزود: با توجه به سرعت واکنش نیروگاه‌های برق آبی در پاسخگویی به نیازهای شبکه سراسری برق کشور، همچنین به دلیلگرمای بی‌سابقه تابستان امسال و لزوم کنترل نوسانات شبکه برق کشور در شرایط پیک مصرف، نیروگاه‌های اول و دوم سد شهید عباسپور با تمامی توان در اختیار مرکز کنترل قرار گرفت.

صالحی تصریح کرد: علاوه بر آماده‌باش واحدهای فنی این شرکت که بنا بر تاکید مدیرعامل و معاونت بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر لزوم پیشگیری از هرنوع پیشآمد احتمالی منتهی به ایجاد اشکال در مسیر تولید انرژی برق و اجرای سریع تمهیدات فنی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. واحد بهره‌برداری شرکت نیز با در اختیار گذاشتن 24 ساعته دو واحد نیروگاهی خود به صورت ذخیره چرخان، در اختیار مرکز کنترل شبکه برق قرار گرفت.

همچنین، مهرداد محبی، معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور، هدف از اقدامات انجام‌شده را کنترل نوسانات موجود در شبکه اعلام کرد و گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های سد شهید عباسپور نسبت به مدت مشابه سال گذشته در چهار ماهه اول سال جاری، 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: اهمیت توان واحدهای نیروگاه در پارالل و کنترل بار شبکه برق موجب شد تا بهره‌برداران این شرکت طی برنامه‌ای زمانبندی شده و دقیق در کنار دو واحد نیروگاهی به صورت 24 ساعته و شش واحد آماده‌باش در جهت تامین برق مورد نیاز کشور چشم به تجهیزات نیروگاهی بدوزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد