سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چرا پروژه‌های عمران شهری اهواز ناتمام مانده‌اند؟

عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از ناتمام ماندن برخی پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر، توجیهات شهرداری در این زمینه را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: یک عامل مهم این مساله، ضعف مدیریتی شهرداری در پروژه‌های عمرانی است. 

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به وضعیت پروژه‌های بزرگ عمرانی شهرداری در دوره چهارم شورای شهر اهواز اظهار کرد: متاسفانه با وجود تذکرات متعددی که به آقای موسوی شهردار اهواز در رابطه با ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی دادیم، برخی از این پروژه‌ها هنوز هم همچنان تکمیل نشده‌اند و ناتمام مانده‌اند.

وی ادامه داد: پروژه روگذر شهید بندر (چهار شیر)، پروژه احداث هفت فرهنگسرا در هفت منطقه شهری، پروژه پل ولایت و بلوار لشکر به کیانشهر از پروژه‌هایی است که متاسفانه شهرداری با تاخیر اجرای آنها را آغاز کرد. برای نمونه شهرداری در رابطه با آغاز پروژه پل شهید بندر دو سال تاخیر داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: یکی از انتقادات ما نسبت به شهرداری، تاخیر در پروژه‌های عمرانی بود که بارها و بارها در صحن شورا تذکراتی در این زمینه دادیم تا شهرداری در صورت وجود مشکل منابع مالی بحث تأمین اعتبارات را پیگیری کند و یا موانع یا نواقص مسیر پروژه را بردارد.

حیدری ادامه داد: شهرداری در پاسخ به این انتقادات و تذکرها بحث ضعف منابع مالی را مطرح می‌کرد اما این توضیحات برای ما قابل پذیرش و قانع‌کننده نیست. بحث کمبود منابع مالی شاید بخشی از عوامل ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی باشد اما عامل مهم دیگر این مساله، بحث مدیریت این پروژه‌ها و ضعف مدیریت فنی، مدیریت اجرایی و مدیریت منابع مالی است.

وی در پاسخ به این‌که چرا با وجود ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی، شهرداری اقدام به کلید زدن پروژه‌های جدید نظیر تقاطع زردشت کرده است، گفت: تمام این پروژه‌ها در برنامه‌ها و بودجه‌ریزی پیش‌بینی شده است و اعتبارات این پروژه‌ها نیز در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شده و باید تخصیص و نقدینگی این اعتبارات صورت بگیرد.

منتخب شورای پنجم شهر اهواز ادامه داد: برای نمونه پروژه زردشت در بودجه 95 شهرداری پیش‌بینی شد. باید توجه داشت که بودجه شهرداری مانند بودجه دولت است که ممکن است در سر سال تخصیص نیابد. شورا و شهرداری در جلسات مختلفی در خصوص این پروژه‌ها برگزار کردند و پروژه‌های ناتمام در دوره بعدی شورا به منظور تکمیل پیگیری خواهند شد.

حیدری با بیان این‌که شورای پنجم پروژه‌های عمرانی ناتمام شهرداری را ادامه خواهد داد: بیان کرد: شورای پنجم، احداث سه تقاطع در گلستان، یک تقاطع در سه راهی فرودگاه و چند تقاطع در دیگر نقاط شهر را با همکاری و امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های نفت و فولاد و ... در برنامه خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد