سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دادستان شوش:کارکنان نیشکر هفت تپه مطالبات خود را قانونی پیگیری کنند/ تجمع راهکار غیرقانونی است

            شوش - ایرنا - دادستان شهرستان شوش به کارکنان معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توصیه کرد مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند چرا که تجمع در جاده و مسدود کردن مسیر تردد خودروها یک اقدام غیر قانونی است.

مصطفی نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجمع تعدادی از کارگران نشکر هفت تپه در جاده سراسری شوش - اهواز و مسدود کردن این جاده غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد می شود.
وی با بیان اینکه این تجمع غیرقانونی بوده و از طریق نیروی انتظامی موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد گفت: افرادی که دست به تجمع خودسرانه زده شناسایی و مجازات می شوند.
دادستان شوش در عین حال گفت:پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان حق آنان است اما باید این مطالبات از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز به خبرنگار ایرنا گفت:تاکنون شکایت کتبی در خصوص حقوق معوقه کارگران نیشکر هفت تپه به این اداره ارسال نشده تا در شورای حل اختلاف بدوی بررسی و پیگیری شود.
رقیه محمودی افزود:کارکنان این شرکت حدود سه ماه حقوق معوقه دارند که مربوط به ماه های اردیبهشت ، خرداد و تیرماه است که ماهانه رقمی معادل 100 میلیاردریال می شود که از سوی این شرکت باید پرداخت شود.
وی گفت:اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شوش پیگیر مطالبات به حق کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه است و پیگیری انجام شده قول پرداخت حقوق اردیبهشت در امروز داده شده لذا نماینده این اداره هم اکنون در بانک هفت تپه در حال پیگیری واریز حقوق کارکنان از سوی این شرکت است.
محمود گفت:کارگران باید جهت مطالبه حقوق خود با ارائه درخواست کتبی به مراجع هیات تشخیص اقدام کنند تا این اداره برای پرداخت حقوق و مطالبات کارگران رای صادر کرده و به صورت قانونی پیگیری کند.
کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای دومین روز پیاپی روز سه شنبه دست به تجمع صنفی زدند.
به گفته آنان حقوق ماه های اردیبهشت ، خرداد و تیر96 ، پاداش کشت 95 و بن ماه رمضان 96 همچنین حقوق بهمن و اسفند 94 کلیه کارگران روزمزد شرکت تاکنون پرداخت نشده است.
کارکنان معترض این شرکت با تجمع در مسیر جاده سراسری اندیمشک - شوش - اهواز در صبح روز سه شنبه موجب ترافیک سنگین خودروها در این جاده سراسری شدند.
کارکنان معترض این شرکت روز گذشته نیز با برپایی تجمع بر تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود تاکید کردند.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد