سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

‎مناطق نفت خیز جنوب و شرکت زاروبژ نفت روسیه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

            اهواز-ایرنا- شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت زاروبژ نفت روسیه با هدف مطالعه دو میدان رگ‌ سفید و شادگان، روز دوشنبه تفاهم ‎نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این تفاهم نامه با هدف مطالعه دو میدان رگ‌سفید(مخازن آسماری، بنگستان و خامی) و شادگان(مخازن آسماری و بنگستان)، روز دوشنبه توسط حمید دریس مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و الیوس خامیتوف مدیر توسعه میادین و سرمایه گذاری شرکت زاروبژ نفت به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه شرکت زاروبژ نفت حداکثر 9 ماه زمان دارد تا مطالعات خود را برای توسعه و افزایش تولید نفت این دو میدان انجام داده و نتایج آن را به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه نماید .
این تفاهم نامه هشتمین تفاهم نامه ای است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه چهار میدان نفتی خود با شرکت های داخلی و خارجی امضا کرده است.
چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن با اعلام و تایید وزیر نفت، برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نظر گرفته شده است.
میدان رگ سفید در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد و تولید فعلی آن از مخازن آسماری و بنگستان صورت می گیرد و مخزن خامی تاکنون تولیدی نشده است.
میدان نفتی شادگان نیز که در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون واقع است در سال 1367 به بهره برداری رسید و هم اکنون از مخازن آسماری و بنگستان آن نفت تولید می شود.
7152/6002خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده :کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد