سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رها شدن برخی شهرداری‌ها توسط شهرداران به دلیل پایان دوره شوراها و شهرداری

/مسؤولان تعارفات را کنار بگذارند/لزوم تشکیل جلسه اختصاصی برای روستای عرب حسن
استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد برخی شهرداران فعلی در شهرهای استان گفت: متاسفانه برخی شهرداران به دلیل نزدیک شدن به پایان دوره شهرداری و شورا از کار و وظایف خود در شهرها سرباز می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی، صبح امروز در جلسه شورای سلامت خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از متولیان سلامت در شهر‌ها شهرداری است، که باید بر سیستم بهداشت و درمان شهری نظارت مستمر داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه انتظار شهروندان از شهرداری‌ها در حوزه مسائل عمرانی مقدم‌تر است بر انتظارات دیگر، تصریح کرد: این مشکل فرهنگی است و تا زمانی که این قبیل مشکلات فرهنگی در بین اقشار مختلف حل نشود، نمی‌توان بر حل این گونه مسائل فائق شد.

استاندار خوزستان افزود: متاسفانه آنقدر که در نگاه ما آسفالت کردن خیابان‌ها مهم است، راه اندازی کشتار گاه‌های صنعتی مهم نیست، البته این به آن معنی نیست که احداث کشتار‌گاه صنعتی به عهده شهرداری‌ها است، اما راه اندازی آن می‌تواند، یک آسیب جدی را از جامعه رفع کند.

شریعتی با تاکید بر وظایف شهرداری در عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی متذکر شد: پرداختن به امور سلامت مردم یک شهر از وظایف اصلی شهرداری است، تا مردم از محیط سالم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم نگرش جامعه را نسبت به وظایف شهرداری تغییر دهیم و این رویه را تبلیغ کنیم، تاکید کرد: فراهم کردن شرایط زندگی سالم برای شهروندان مخاطرات شهر را کاهش داده، و مردم کمتر بیمار می‌شوند.

شریعتی با بیان اینکه احساس می‌شود فرمانداران توجه کمتری به مساله بهداشت شهر‌ها دارند، گفت: انتظار می‌رود همراه با فرمانداران؛ دستگاه‌های اجرایی مانند محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان به شکل جدی در مساله سلامت مردم ورود کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسائل و مشکلات با شدت و ضعف همچنان در شهر وجود دارد و برخی سیستم‌های اداری را با خود درگیر کرده‌اند، عنوان کرد: مشکلات مربوط به گیاه کنوکارپوس، سگ‌های ولگرد، بیماری التور و... به صورت قطعی حل نشده اما باید کن‌تر شود.

شریعتی با اشاره به عملکرد برخی شهرداران فعلی در شهرهای استان توضیح داد: متاسفانه برخی شهرداران به دلیل نزدیک شدن به پایان دوره شهرداری و شورا از کار و ظایف خود در شهر‌ها سرباز می‌زنند.

وی خطاب به فرمانداران درخواست کرد: با شهردارانی که از وظایف خود در شهر‌ها سرباز می‌زنند، برخورد کنند و اجازه ندهند شهر به حال خود‌‌ رها شود.

شریعتی با بیان اینکه نیاز است، قبل از بارش اولین باران پاییزی تمهیدات لازم برای مقابله با مشکلات پس از باران ایجاد شود، تاکید کرد: همه شهرداری‌ها و در راس آن‌ها شهرداری اهواز موظف هستند تا آخرین روز شورا و شهرداری به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مساله مربوط به سگ‌ها یولگرد در شهر، مشکل کنوکارپوس، و اثر التور حل نشده است به این دلیل است که شهرداری متولی ندارد.

شریعتی با انتقاد از برخی تعارفاتی که بین مسئوولان در جلسات رد و بدل می‌شود، خطاب به مدیران و مسؤولان دستگاه‌ها اجرایی اظهار کرد: اگر بخواهید در حوزه خدمات‌رسانی توفیق داشته باشید، کمربند‌های خود را باید ببندید، و تعارفات را کنار بگذارید.

وی با بیان اینکه عدم حل مشکل تاسیسات آبرسانی روستای عرب حسن توسط اداره آبفا شهری و روستای پس از گذشت یکسال پذیرفته نیست، متذکر شد: متاسفانه مسؤولان آبفا شهری و روستایی در هر جلسه‌ای قول هفته بعد را می‌دهند و این هفته اکنون به یکسال رسیده است و همچنان مشکل آب این روستا حل نشده است.

شریعتی تاکید کرد: جلسه‌ای خاص به منظور حل مشکلات آب روستای عرب حسن در کمترین زمان ممکن تشکیل شود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به مشکل کشتارگاه بهبهان خاطر نشان کرد: اگر مشکل کشتارگاه به دلیل دخالت‌های فرد یا گروهی حل نشده، به طور حتم دستگاه حاکمیتی برای حفظ سلامت مردم ورود می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد