سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آمیخته شدن آب شرب با فاضلاب در آبادان/آبرسانی با تانکر به روستاها

آبرسانی در قزوین
شناسهٔ خبر: 4027455 -
آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از آمیخته شدن آب شرب با فاضلاب در برخی مناطق آبادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار شامگاه گذشته در حاشیه سفر وزیر نیرو به آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالباتی که در حوزه آب و فاضلاب داریم بسیار است. در زمینه آب شرب هم از نظر کمی و کیفی و در حوزه فاضلاب نیز وضعیت بسیار بدی داریم.

وی افزود: در زمینه آب شرب واقعا وضعیت بدی در آبادان داریم، حدود دو هفته قبل بازدیدی با استاندار خوزستان از یکی از روستاهای آبادان داشتیم که آبرسانی با تانکر انجام می شد.ا ین مطالبه به حق مردم آبادان است که با وجود قرار گرفتن بین دو رودخانه اروندرود و بهمنشیر مشکلات آب شرب نداشته باشند.

مختار با اشاره به اینکه نباید مشکلات بی آبی و کمبود آب در آبادان وجود داشته باشد،  گفت: در برخی نقاط فاضلاب از طریق شکستگی لوله وارد آب شرب و باعث غیربهداشتی شدن آن می شود که این مسئله مشکلات بسیار عدیده ای را ایجاد می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت شبکه آبرسانی و انتقال آب نیز مشکلاتی دارد، گفت: معضلات بسیاری زیادی در زمینه تولید و کمیت آب داریم.

مختار تصریح کرد: در توافقی که برای تعهد آبرسانی به بخش کشاورزی وجود دارد تقریبا ۲۳۰ هزار هکتار پیش بینی شده بود ولی میدانی معاون امور آب وزیر نیرو متأسفانه ۱۲۰ هزار هکتار آن را کاهش داد و اعتراض خود را از سوی مجمع نمایندگان اعلام کردیم.

وی ادامه داد: تأمین اعتبار برای آبرسانی به سیستان بلوچستان از طریق کاهش اعتبارات خوزستان مطرح بود که در این جلسه نیز وزیر نیرو قویا آن را تکذیب کرد. مجمع نمایندگان خوزستان با قدرت پای این موضوع ایستاده اند تا انی موضوع رخ ندهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با استقرار گمرک در دروازه های خروجی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز بیان کرد: نصب و فعال شدن آنها به اقتصاد معیشتی مردم کمک می کند. اگر از نگاه خرد به آن داشته باشیم باید در بخش های مختلف طبقات اجتماعی تأثیر داشته باشد ولی اگر از نگاه کلان توجه به سرمایه گذاران و تاجران بزرگ باشد باعث افزایش فاصله طبقاتی می شود. به عنوان یک نماینده اعلام می کنم که این توزیع سرمایه باید در بین کلیه طبقات اجتماعی از طریق سهمیه بندی اعتبارات و تخفیف های مالیاتی ـ یارانه خود گمرکات باشد.

مختار گفت:  خوشبختانه در سه روز قبل، بندر چوئبده هم تجاری شده و به صورت قطعی دارای گمرک شده است. به عنوان نماینده مردم به سازمان منطقه آزاد اروند و ناظرکل گمرکات خوزستان اعلام می کنم که حتما از نیروهای بومی برای گمرک چوئبده استفاده کنند. همچنین در خصوص این طرح هایی که امروز وزارت نیرو کلنگ زنی کرد هم تقاضا داریم که از نیروهای بومی استفاده کنند تا مقداری وضعیت اشتغال را بهبود ببخشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد