سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

موصل آزاد شد

هیچ محله‌ای از موصل اکنون در دست داعش نیست و بعد از موصل کار پاکسازی دیگر نقاط عراق از جمله کرکوک و الانبار آغاز خواهد شد. عناصر این گروه تروریستی راهی به جز تسلیم شدن ندارند. حضور داعش در عراق برای همیشه پایان یافته است.

موصل آزاد شدتلویزیون دولتی عراق در خبری فوری از "پایان داعش در موصل" خبر داده است. خبری که معنی آن می‌تواند آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق باشد.

به گزارش سرویس بین الملل اعتدال، با این وجود مسئولان نظامی عراقی می‌گویند گرچه اکنون دیگر هیچ یک از محله‌های شهر در کنترل داعش نیست اما برای اعلام خبر آزادسازی کامل شهر هنوز زود است.

انتظار می‌رود ظرف ساعات آینده دولت عراق به طور رسمی آزادسازی کامل شهر را اعلام کند که به معنی شکسته شدن هیمنه داعش در عراق است.

با این حال پاکسازی شهر از اعضای باقی مانده داعش و اطمینان حاصل کردن از امن بودن کامل شهر احتمالا چند روز دیگر به طول خواهد انجامید، به ویژه آنکه گفته می‌شود گروه‌های کوچکی از اعضای داعش هنوز در برخی خانه‌ها حضور دارند و نیروهای عراقی تلاش می‌کنند آنها را به تسلیم شدن وا دارند و یا از پای درآورند.

این خبر به معنی آن است که نیروهای عراقی بر تمام منطقه قدیمی شهر از جمله مسجد النوری سیطره یافته‌اند که خلافت داعش از آنجا اعلام شد. نیروهای عراقی امروز عملیات خود برای تصرف آخرین مناطق باقی‌مانده را آغاز کرده بودند.

هنوز منابع رسمی از جمله دفتر نخست وزیری یا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر آزادی کامل موصل را اعلام نکرده‌اند.

انتظار می‌رود چنین خبر مهمی مستقیما از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام شود و اعلام کنونی تلویزیون عراق مربوط به کنترل بر تمام محله‌های شهر باشد.

سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که هیچ محله‌ای از موصل اکنون در دست داعش نیست و بعد از موصل کار پاکسازی دیگر نقاط عراق از جمله کرکوک و الانبار آغاز خواهد شد. عناصر این گروه تروریستی راهی به جز تسلیم شدن ندارند. حضور داعش در عراق برای همیشه پایان یافته است.»

امروز همچنین نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود، مسجد النوری موصل را از کنترل تروریست‌ها خارج کرده بودند. بر اساس این گزارش، «ابوبکر البغدادی» سه سال قبل خلافت خودخوانده خود را در همین مسجد اعلام کرده بود.


سپهبد 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا با انتشار بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، مسجد النوری و گلدسته الحدباء و محله 'سرجخانه' را در بخش قدیم شهر موصل تحت کنترل خود درآوردند.

مسجد النوری و گلدسته الحدباء از آغاز عملیات موصل در 17 اکتبر 2016 تا به امروز مهمترین موضع گروه تروریستی داعش بود که عناصر این گروه در حفظ این موضع به شدت مقاومت از خود نشان می دادند.

مسجد النوری همان مکانی است که ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی در ژوئن 2014 خلافت خودخوانده خود را در آن اعلام کرد و به همین دلیل این مکان برای عناصر تروریستی داعش، اعتبار معنوی داشت و با آزادی این مکان، تلویزیون دولتی عراق آن را به مثابه آنچه 'سقوط دولت خرافه ای داعش' نامیده است، دانست.

عناصر این گروه هفته گذشته در اقدامی جنایتکارانه این مکان مقدس و گلدسته تاریخی آن را منفجر کردند تا اجازه ندهند این مکان، سالم به دست نیروهای عراق بیفتد.

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، پلیس مرکزی و ارتش مهمترین نیروهایی هستند که در درگیری ها در داخل بخش قدیم شهر موصل مشارکت دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد