سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده شادگان: در گرما و بی‌آبی خوزستان، برداشت از کارون دور از عدالت است

نماینده شادگان گفت: وضعیت برداشت آب از سرشاخه‌های کارون در حال پیگیری است. اگر در خوزستان آبی باشد باید برای مراتع خوزستان و آب شرب این استان بماند؛ در این شرایطِ گرما و بی‌آبی خوزستان، برداشت آب از کارون دور از عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان،‌ با اشاره به کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار و بازدید مهمانان این کنفرانس از کانون‌های ریزگرد خوزستان اظهار کرد:‌ باید یک عزم جهانی و منطقه‌ای برای مهار گرد و غبار ایجاد شود. با توجه به این‌که کل منطقه درگیر گرد و غبار است و وجود منشأ خارجی این ریزگردها بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید همکاری و مشارکت بین‌المللی جهت رفع این مشکل انجام شود.

وی با بیان این‌که ایران بیشترین خسارت را در بحث گرد و غبار تحمل می‌کند، افزود: کشور ما باید در زمینه مقابله با گرد و غبار نقشی بین‌الملی ایفا کند. برگزاری تنها یک کنفرانس یا همایش در روند مقابله با این پدیده تاثیرگذار نخواهد بود و باید این قضیه پیگیری شود تا با تلاشی‌ همه‌جانبه به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده شادگان با تاکید بر لزوم کنترل منشأ و کانون‌های ریزگردها در داخل کشور، ادامه داد:‌ نخست باید مشکلات زیست‌محیطی داخلی ما که در بروز پدیده گرد و غبار موثر هستند، مهار شوند و اگر این مشکلات رفع نشوند، اولین سوال کشورهای دیگر این است که آیا منشأ داخلی کشور خودمان را مهار کرده‌ایم، یا نه؟ و در این صورت همکاری خوبی انجام نخواهد شد.

وی با بیان این‌که مهار منشأ داخلی ریزگردها باید در اولویت قرار گیرد و تلاش برای حل این مشکل، مستمر باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم، گفت: ما کشور ترکیه را به خاطر سدسازی و تاثیر آن در مشکلات زیست‌محیطی و ایجاد گرد و غبار محکوم می‌کنیم، ولی سدسازی‌های خودمان را که موجب کمبود آب در پایین‌دست، بروز‌ گرد و غبار و خشک شدن مناطق شده است، نادیده می‌گیریم.

ناصری‌نژاد بیان کرد: ‌گرمای امسال خوزستان را نیز می‌توانیم به تغییرات زیست‌محیطی ربط دهیم. کمبود پوشش گیاهی، خشک شدن تالاب‌ها، مراتع و کشت‌زارها در این گرما تاثیرگذار بوده‌اند.

نماینده شادگان با اشاره به برداشت‌هایی که از سرشاخه‌های کارون انجام می‌شود، اظهار کرد: وضعیت برداشت آب از سرشاخه‌های کارون در حال پیگیری است. اگر در خوزستان آبی باشد باید برای مراتع خوزستان و آب شرب این استان بماند. در این شرایط گرما و بی‌آبی خوزستان، برداشت آب از کارون دور از عدالت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد