سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تشریح آخرین وضعیت فرودگاه‌های‌ بهبهان و مسجدسلیمان

استاندار خوزستان گفت: یک کمیته برای پیگیری فرودگاه بهبهان و مسجدسلیمان تشکیل شده است تا کارهای تخصصی را با هماهنگی ایرلاین‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان و مسولان محلی و منطقه شهرستان‌های بهبهان و مسجدسلیمان پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، غلام‌رضا شریعتی در حاشیه جلسه پیگیری فرودگاه‌های مسجدسلیمان و بهبهان که امروز، 13 تیرماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه مسجدسلیمان از گذشته بخشی از کارهای آن انجام گرفته و تعمیرات اساسی بر روی باند این فرودگاه انجام و آماده شده است.

وی با اشاره به این‌که بحث ساخت ترمینال مسافری فرودگاه مسجدسلیمان را شرکت نفت بر عهده گرفته است، افزود: بحث‌هایی در خصوص نقطه ساخت سالن مسافری این فرودگاه وجود دارد. در این زمینه صحبت‌هایی با ارتش انجام شده و حدود چند ماه است که با پیگیری نماینده شهرستان و استانداری خوزستان با نیروهای مسلح مذاکراتی در حال انجام است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال توافق هستیم تا جانمایی محل ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان انجام شود تا پس از این جانمایی، روند ساخت این ترمینال را آغاز کنیم. امیدواریم کار به سرانجام برسد و آمادگی لازم برای ایجاد پرواز در فرودگاه مسجدسلیمان به وجود بیاید.

شریعتی با بیان این‌که هواپیماهای ATR برای توسعه مناطق غیر مرکز استانی ساخته شده‌اند، گفت: با ورود هواپیماهای ATR  به درون کشور که می‌توانند با مسافران کمتری (حدود 55 تا 70 مسافر) پرواز کنند، خود را ملزم می‌دانیم تا شرایط را برای استفاده استان از این هواپیماها فراهم کنیم و خوزستان استفاده لازم را از این هواپیماها داشته باشد و در توسعه مناطق مختلف استان از آن بهره بگیرد.

وی گفت: با توجه به این‌که منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در منطقه زیلایی مسجدسلیمان در حال ساخت است، فرودگاه مسجدسلیمان می‌تواند نقش موثری در توسعه این منطقه داشته باشد؛ همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی زیلایی می‌تواند از طریق فرودگاه مسجدسلیمان امکانات و سرمایه‌گذاران بیشتری را به منطقه بیاورد.

استاندار خوزستان در خصوص فرودگاه بهبهان عنوان کرد: فرودگاه بهبهان یک فرودگاه نظامی است که توافقات اولیه با پدافند هوایی انجام گرفته و در این زمینه پدافند هوایی موافقت ضمنی و اولیه خود را اعلام کرده است. این فرودگاه نیز با محوریت پالایشگاه گاز بیدبلند 2 در حال پیگیری است.

شریعتی ادامه داد: یک کمیته برای پیگیری فرودگاه بهبهان و مسجدسلیمان تشکیل شده و قرار است که کار هر دو فرودگاه را به جایی برساند و کارهای تخصصی را با هماهنگی ایرلاین‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان و مسئولان محلی و منطقه‌ای شهرستان‌های بهبهان و مسجدسلیمان پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه است تا با شرایط موجود و در سریع‌ترین زمان ممکن، پروازها را در هر دو فرودگاه برقرار کنیم و کارهای دیگر مانند ساخت ترمینال، تجهیز و نوسازی نویگیشن‌ها (رهیاب) به مرور زمان انجام شود. تاکید بر آن است تا پروازها به صورت ایمن برقرار شوند تا در توسعه و رشد دو منطقه نقش موثر داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد