سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اثبات ارتباط گرمای شدید هوای امسال خوزستان با مشکلات زیست محیطی نیاز به مطالعات دقیق دارد

/خوزستان شرایط سختی را تجربه می‌کند/کاهش نزولات جوی، بروز گرما و گرد و غبار مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: خوزستان شرایط سختی را تجربه می‌کند و بحث کاهش نزولات جوی، بروز گرما و گرد و غبار نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. ما باید با مدیریت صحیح منابع آبی این مشکلات و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  امروز در ادامه همایش بین المللی مقابله با ریزگردها در تهران به همراه برخی مهمانان خارجی از عرصه‌های تولید بیایان و ریزگرد در خوزستان دیدن کردیم.

وی ادامه داد: امروز به همراه نماینده سازمان ملل در تهران و نماینده بخش محیط زیست سازمان ملل و تعدادی دیگر از میهمانان خارجی همایش، بازدیدی از مناطق مختلف خوزستان داشتیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: به صورت هوایی از تالاب هورالعظیم بازدید شد که شاهد احیای بخش‌های مختلف این تالاب بودیم و آب به بخش‌های مختلف آن و مناطق مرزی با عراق وارد شده است که این امر به مهار گرد و غبار در خوزستان به خوبی کمک می‌کند به گونه ای که بخش های مهمی از مناطقی که در این تالاب منجر به تولید گرد و غبار می شدند به زیر آب رفته‌اند.

ابتکار به بازدید از طرح بیابان‌زدایی و کاشت نهال در کانون‌های داخلی گرد و غبار خوزستان اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در این خصوص در حال انجام است که می‌تواند بخش اعظمی از کانون‌های داخلی گرد و غبار را کاهش دهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه استان خوزستان شرایط سختی را تجربه می‌کند تصریح کرد: بحث کاهش نزولات جوی، بروز گرما و گرد و غبار مشکلاتی را برای مردم این استان ایجاد کرده و زندگی را برای مردم سخت کرده است.

وی ادامه داد: باید با مدیریت صحیح منابع آبی این مشکلات و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی در خصوص علل افزایش چشمگیر گرما در استان خوزستان و ارتباط آن با مسائل زیست محیطی نیز گفت: اثبات این موضوع نیازمند پژوهش و مطالعات دقیق علمی است و نمی توان در این خصوص با قاطعیت حرف زد.

ابتکار در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر ادامه عملیات سدسازی‌ها در مناطق بالادستی رودخانه کارون تصریح کرد: هیچ سدی در سال جدید در حال ساخت نیست و سدهای در حال ساخت پروژه‌های قبل است و هیچ گونه مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه‌های کارون صادر نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد