سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان با دانشگاه بصره

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از همکاری این دانشکده با دانشگاه بصره عراق در حوزه سلامت و آموزش خبر داد.

دکتر علیرضا آموزنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار کرد:‌ تیمی از استانداری و دانشگاه بصره پیش از ماه مبارک رمضان به دانشگاه سفر کردند و از فضاهای آموزشی و درمانی دانشکده بازدید داشتند.

وی افزود:‌ این سفر به دنبال بازدید هیات دانشکده علوم پزشکی آبادان از دانشکده داروسازی و دندان‌پزشکی دانشگاه بصره انجام و قرار شد که در 2 زمینه آموزشی و درمانی، تفاهم‌نامه‌ای میان این 2 دانشگاه به امضا برسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دانشگاه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است؛ همچنین کلیات تفاهم‌نامه مشخص شده و قرار است که در آینده‌ای نزدیک هیاتی از سوی دانشگاه برای بحث درباره جزئیات تفاهم‌نامه به عراق سفر کند. زمان آغاز همکاری‌ها به سرعت‌عمل طرف عراقی وابسته است.

آموزنده در خصوص زمینه‌های همکاری 2 دانشگاه، تصریح کرد: ‌در حوزه آموزشی قرار شد که امکان تبادل دانشجو میان 2 دانشگاه فراهم شود. در حوزه درمان نیز طرف عراقی تمایل داشت که استعدادهای ما در حوزه درمان به آن‌ها معرفی شوند تا بتوانند از این ظرفیت‌ها و تجربیات در درمان بیماران استفاده کنند.

وی گفت: یک از هدف‌های ما از امضای این تفاهم‌نامه رونق توریسم سلامت در کشور است؛ همچنین توسعه آموزش در منطقه یکی دیگر از اهداف ما در توسعه این همکاری‌ها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد