سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیشترین پست‌های برق موقت در خوزستان وجود دارد

/ لزوم حل ریشه‌ای مشکلات برق

استاندار خوزستان در خصوص پیگیری‌ها برای رسیدگی به وضعیت برق اهواز گفت: امیدواریم برای حل مسایل استان از حالت مُسکنی رها شویم و به طور ریشه‌ای و اساسی به حل مشکلات بپردازیم و سعی کنیم آن‌ها را مطابق با استانداردها حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، غلام‌رضا شریعتی امروز، 29 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص قطعی برق شب گذشته برخی مناطق اهواز، با نصب یک پست موبایلی در ایستگاه سپیدار خوشبختانه برق مناطقی که با قطعی مواجه بودند، در ساعت 5 و30 دقیقه صبح وصل شد و اکنون منطقه‌ای در اهواز نیست که برق آن قطع باشد.

وی افزود: چهار اکیپ در حال جابه‌جایی کابل‌ها هستند و امیدواریم یکی از دو ترانسفورماتوری که در ایستگاه سپیدار با مشکل مواجه شده بود تا پایان امشب وارد مدار شود و وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای به مدار برگرداندن دیگر ترانسفورماتور ایستگاه سپیدار حدود دوهفته زمان نیاز است که دستورات آن داده شده و همه تیم‌های عملیاتی وارد کار شده‌اند تا تابلوهای برق را تعویض کنند و بتوانیم ظرف مدت دو هفته آینده وضعیت برق اهواز را به حالت پایدارتری بازگردانیم.

شریعتی ادامه داد: یک پست برق نیز در کوی ملت حدود پنج ماه گذشته کلنگ‌زنی شد که تا اواسط تیرماه آماده بهره‌برداری می‌شود و با اضافه شدن این پست برق به سایر پست‌های برق، وضعیت برق اهواز پایدارتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که به عملکرد چندین سال گذشته در سیستم انتقال و توزیع برق اهواز انتقاد دارم، گفت: مصرف برق خوزستان با هشت هزار مگاوات پس از تهران در جایگاه دوم است اما این استان تنها 200 پست برق دارد و این در حالی است که مصرف برق در استان فارس حدود چهار هزار مگاوات است اما 270 پست برق دارد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تعداد کم پست‌ها و تمرکز بر روی آن‌ها این خطر را دارد که وقتی یکی از پست‌های برق با مشکل مواجه شود، حجم گسترده‌ای از مردم با مشکل بی‌برقی مواجه می‌شوند اما اگر پراکندگی و تعداد پست‌های برق بیشتر باشد، وقتی یک پست دچار ایراد شود، درصد محدودتری از مردم دچار مشکل بی‌برقی می‌شوند؛ همچنین می‌توان بار را بر روی سایر پست‌ها نیز تقسیم کرد.

شریعتی عنوان کرد: مسئولان برق و مسولان استانی در این سال‌ها سعی و تلاشی برای حل مشکلات نکرده‌اند و در این زمینه تلاش نشده تا زمین موردنیاز برای ایجاد تعداد زیادی پست برق تامین شود و در همان زمین‌هایی که در اختیار داشته‌اند، پست اضافه کرده و تمرکز را بیشتر کرده‌اند و این مساله، کاری استاندارد نبوده است.

وی افزود: اگرچه در برخی از مسایل، دستگاه‌ها با معذوریت‌هایی مواجه بوده‌اند اما از نظر من با توجه به شرایط اهواز، صنعتی بودن آن و... باید تمام جوانب استاندارد و احتیاط‌های لازم برای ایستگاه‌های برق خوزستان رعایت شود که متاسفانه به این نحو عمل نشده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: پیش از به وجود آمدن مشکلات قطعی برق اهواز در روزهای گذشته، در جلسه‌ای که معاونت عمرانی استانداری تشکیل داد، حدود 20 زمین آماده واگذاری به برق منطقه‌ای خوزستان شد تا در آن زمین‌ها اقدام به احداث پست‌های برق شود. در این زمینه خود را موظف می‌دانیم که شرایط لازم را برای اقدامات تخصصی در حوزه خدمات از جمله آب و برق فراهم کنیم.

شریعتی تصریح کرد: در زمان‌های قبل دستگاه‌های مرتبط این اهتمام را نداشته‌اند تا شرایط را برای حل مشکلات مهیا کنند؛ همچنین متولیان نیز پشتیبانی لازم را نداشته‌اند تا بتوانند اقداماتی را انجام دهند و این مسایل باعث شده تا ما شاهد این مشکلات و تبعات در استان باشیم. امیدواریم برای حل مسایل استان از حالت مُسکنی رها شویم و به طور ریشه‌ای و اساسی به حل مشکلات بپردازیم و سعی کنیم آن‌ها را مطابق با استانداردها حل کنیم.

وی گفت: دلیلی ندارد که در مشهد که مصرف برق آن حدود 1300مگاوات است، تعداد کلیدهای اتوماتیک بیش از 800 کلید باشد اما اهواز با بیش از 2400 مگاوات برق مصرفی، تعداد کلیدهای اتوماتیک آن 75 کلید باشد؛ این شرایط ظرف 10 سال گذشته به وجود آمده و استانداردهای لازم رعایت نشده است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که بیشترین تعداد پست‌های برق موقت در استان خوزستان است، اظهار کرد: از 220 پست برق موجود در استان خوزستان بیش از 75 پست برق موقت است، یعنی حدود 30 درصد پست‌های برق خوزستان موقت است و این مساله در حالی است که خوزستان دارای مصرف برق بالایی به دلیل وجود صنایع گسترده است که به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

شریعتی خاطر نشان کرد: از هشت ماه گذشته این مساله به وزیر نیرو اطلاع داده شده است و در این جهت به دنبال اصلاح مسایل و مشکلات استان هستیم. راه دراز است و کار سنگین و بسیار پرهزینه؛ زیرا این کارها حدود 10 یا 11سال است که یا انجام نگرفته یا اگر کاری شده، بسیار کم بوده است و اکنون به‌دنبال جبران این کم‌کاری‌ها هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد