سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آماده باش برق در خوزستان/ افزایش مصرف و تجهیزات فرسوده علل اصلی قطع برق

اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به آماده باش شرکت های برق در استان گفت: افزایش مصرف برق و تجهیزات فرسوده علت اصلی قطع برق طولانی مدت در اهواز است.

کیامرث حاجی زاده دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از شهروندان اهواز برای قطع برق و رنجی که در این هوای گرم متحمل شده اند، عذرخواهی کرده و از صبر و تحمل آنها تشکر می کنیم.
وی علت خاموشی های اخیر در اهواز را افزایش مصرف به دلیل بالا رفتن دما و فرسودگی تجهیزات برق عنوان کرد و گفت: دمای 49 تا 50 درجه باعث افزایش مصرف شده به طوری که در روزهای اخیر مصرف برق در اهواز به نسبت مدت مشابه 12 درصد افزایش داشته است.
حاجی زاده افزود: شبکه توزیع برق اهواز یک شبکه فرسوده است که در زمان افزایش مصرف قدرت مقاومت ندارد و برخی نقاط از مدار خارج می شود که این شبکه نیاز به بروزرسانی دارد.
وی با بیان اینکه مشکل خاموشی در اهواز برطرف شده است افزود: در حال حاضر خاموشی بدون برنامه نداریم و اگر قطع برق اتفاق بیفتد بر اساس برنامه شرکت توزیع برق است.
حاجی زاده گفت: در نتیجه مشکلات پیش آمده مناطق سپیدار، باهنر، فولاد شهر و کوی مستغلات در شرق اهواز دچار قطع برق طولانی شدند.
این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد که به ویژه در زمان اوج بار، در مصرف برق صرفه جویی کنند.
وی با بیان اینکه شرکت های برق استان در حالت آماده باش هستند اظهار کرد: با هدف کاهش مصرف برق، به همه ادارات، شرکت ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی، بانک ها و قسمت های اداری صنایع کاهش ساعت اداری ابلاغ و اعلام شده که زمان کار اداری تا روز چهارشنبه تا ساعت 12 خواهد بود.
حاجی زاده همچنین با تاکید بر رفع مشکلات برق اضافه کرد: بامداد امروز به همراه استاندار و مدیران برق در محل حضور داشته و از نزدیک تلاش ماموران برای رفع مشکل را پیگیری کردیم.
وی با اشاره به اقدامات استان در راستای بهبود وضعیت برق افزود: در ماه های اخیر برای نخستین بار 16 پست GIS در استان نصب شده است.
حاجی زاده با اشاره به تصویب 15 هزار میلیارد ریال در دولت برای ارتقای تاسیسات برق استان اظهار کرد: 9 هزار میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به شرکت برق منطقه ای و ایجاد زیرساخت های برق است.
وی یکی از مشکلات اصلی برق اهواز را کمبود ایستگاه برق در این شهر دانست و افزود: در اهواز تعدادی ایستگاه بزرگ برق وجود دارد در حالی که نیاز است تعدادی ایستگاه های کوچک برق نیز اضافه شود، این مساله در برنامه ریزی های شرکت برق پیش بینی شده است و زمین های مورد نیاز به شرکت برق منطقه ای واگذار شده است.
بر اساس این گزارش، شنبه 27 خرداد، در پی بروز مشکل در ایستگاه برق سپیدار و آتش گرفتن پست های برق، خاموشی گسترده در 16 محله اهواز رخ داد. این خاموشی برخی از این مناطق تا بامداد امروز ادامه داشت.
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز طی اطلاعیه ای اعلام کرده است: با توجه به افزایش دمای هوا، به منظور کنترل مصرف برق، لوازم غیرضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی و لوازم برقی پرمصرف را وارد مدار نکرده و استفاده از لوازم برقی پر مصرف را در ساعت های اولیه صبح انجام دهند. ساعت پیک یا اوج مصرف اهواز در شرایط عادی از ساعت13تا 17 و از غروب آفتاب تا ساعت 23 است.

7151/6002
خبرنگار: وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد