سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رهاسازی آب از سد کرخه برای افزایش تولید برق/پل شناور شوش به زیر آب رفت!

به دنبال مشکلات اخیر برق در کلان‌شهر اهواز در حالی اقدام به رهاسازی آب از خروجی نیروگاه‌های سد کرخه برای افزایش تولید برق صورت گرفته که این مسئله تبعاتی نیز به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به دنبال مشکلات اخیر برق در کلان‌شهر اهواز در حالی اقدام به رهاسازی آب از خروجی نیروگاه‌های سد کرخه برای افزایش تولید برق صورت گرفته که این مسئله تبعاتی نیز به دنبال داشته است.

رهاسازی آب سد کرخه از صبح روز گذشته باعث افزایش سطح آب  در پایین دست و به زیر آب رفتن پل شناور روی این رودخانه و قطع راه ارتباطی شوش به غرب کرخه شد.

این مسئله گرچه با تلاش مسؤولان شهرستانی تا حدودی برطرف شد اما به علت عملیات اجرایی بازسازی پل شهید ناجیان و جایگزین شدن پل شناور بعنوان مسیر انحرافی، ادامه روند رهاسازی در روزهای آینده می‌تواند بار دیگر باعث اختلال در تنها مسیر ارتباطی به غرب کرخه شود.

حجم مخزن دریاچه سد کرخه بعد از سپری شدن یک دوره نگران کننده، در سال آبی گذشته با رشد ۴۵۰ درصدی به ۴،۵ میلیارد متر مکعب رسید.

این در حالی است که به دنبال مشکلات برق کلانشهر اهواز، مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای حتی دستور تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی تا ساعت 12 در طول هفته را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گرمای بیش از حد و بالارفتن مصرف برق در شنبه شب باعث آتش‌سوزی در پست برق منطقه 200 مگاوات سپیدار اهواز و به دنبال آن خاموشی در بیش از 16 نقطه کلانشهر اهواز و بخش هایی از شهرستان کارون و باوی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد