سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

زمینه سازی آمریکا برای حمله به جنوب سوریه به همکاری اردن

دو هفته پیش نیروهای ویژه آمریکایی به همراه نیروهای بریتانیایی و اردنی به سمت جنوب سوریه حرکت کردند و در منطقه مرزی «التنف» در مرز سوریه و اردن مستقر شدند. هدف از این اقدام مقابله با برنامه ایران-سوریه به منظور خنثی کردن طرح آمریکا در راستای استقرار نیروهای اردنی در جنوب سوریه معرفی شده که زمان آن چندین روز قبل از سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه اعلام شده بود. مقام غربی تاکید کرد که واشنگتن همکاری خود با مسکو درباره ایجاد منطقه امن را مشروط به خروج «نیروهای سپاه پاسداران» کرد تا روسیه را درباره طرح جنوب سوریه محک بزند.

به گزارش تابناک، در همین زمینه و همزمان با افزایش گمانه زنی ها پیرامون تجاوز نظامی آمریکا به جنوب سوریه منابع رسانه ای از بازدید هیئت کنگره آمریکا از اردن خبر داده اند. بنابر این گزارش، سناتورهای آمریکایی ساعتی پیش در قصر الحسینیه با مکل عبدالله شاه اردن دیدار و گفتگو کرده اند. 
در همین راستا امرزو نیز جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در نزدیکی منطقه التنف اطلاعیه‌هایی را در مناطق استقرار ارتش سوریه منتشر کردند و مدعی شدند که نیروهای ارتش سوریه نباید به گذرگاه التنف نزدیک شوند.
در این اطلاعیه‌ها ضمن هشدار به ارتش سوریه در خصوص نزدیک شدن به این گذرگاه، آمده است: «هر گونه تحرکی به سمت التنف خصمانه است و از نیروهایمان حمایت خواهیم کرد».

وبگاه خبری عنب سوریه گزارش داد که ائتلاف امریکا از نیروهای سوری خواسته که به نقطه ایست و بازرسی «ظاظا» عقب‌نشینی کنند؛ چرا که به ادعای این ائتلاف، نیروهای آنان در ضمن منطقه امنی حضور دارند که ائتلاف آن را پوشش میدهد.

«البراء فارس» سخگوی رسمی گروه تروریستی «جیش مغاویر الثورة» در این زمینه گفت که این اطلاعیه ها در منطقه های «تل شحمی، جلیغم و ظاظا» پخش شده است.

در حال حاضر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در فاصله 27 کیلومتری منطقه التنف یعنی ایست و بازرسی «الزرقائ» قرار دارند.

رایزنی آمریکا با روسیه برای بیرون راندن نیروهای ایرانی از جنوب سوریه!

«مهند الطلاع» سرکرده جیش المغاویر قبلا گفته بود که این گروه در التنف حضور دارند و در تلاش هستند که مانع از پیشروی ارتش سوریه به سمت مرزهای عراق شوند.
ارتش سوریه در تلاش است که راه ارتباطی دمشق و بغداد را از سمت سوریه به دست گیرد تا از این طریق بتواند اعزام کمکهای نظامی از راه زمینی را تضمین کند.
ائتلاف بین المللی سال گذشته در منطقه التنف پایگاه نظامی ایجاد کرد که نیروهای آمریکا و انگلیس آن را فرماندهی میکنند و در حال آموزش عناصر تروریستی ارتش آزاد هستند.
در همین ارتباط نیز روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»‌ امروز دوشنبه مدعی شد که مسئولان آمریکایی و روسی مذاکرات نظامی و دیپلماتیک خود را در شهر امان پایتخت اردن در خصوص ایجاد «منطقه امن» در جنوب سوریه از سر می‏گیرند.

این روزنامه افزود، این ازسرگیری درحالی است که واشنگتن به حمایت خود از گروه‎های زیر مجموعه «ارتش آزاد» در منطقه «التنف» در نزدیکی مرزهای عراق و حمایت از «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای آزادسازی الرقه از دست داعش ادامه می‌دهد و همزمان دولت ترامپ برای شکستن «هلال ایرانی» در سوریه تلاش می‏کند.
این روزنامه سعودی به نقل از یک مسئول غربی نوشت که حملات چندی پیش آمریکا به نیروهای (نزدیک به) ایران و طرفدار دمشق به دلیل ممانعت از پیشروی آنها به سمت اردوگاه «التنف» که در آن معارضان و مربیان نظامی آمریکایی و انگلیسی و نروژی حضور دارند، صورت گرفت و این اولین باری بود که ارتش آمریکا در آن از مناطق تحت سیطره معارضان سوریه، (مستقیما) دفاع می‎کند.
مسئول غربی افزود: مسئولان روس که همزمان با همتایان آمریکایی خود در پایتخت اردن درباره «منطقه امن» گفت‎و‎گو می‏‌کردند، با وجود بمباران آمریکایی در نزدیکی تنف، به نشست خود ادامه دادند و از آن خارج نشدند.
وی گفت: در مذاکرات آینده، مسایلی چون مساحت «منطقه امن» و شورای محلی و ناظران و کمک‎های انسان دوستانه مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد و علاوه بر آن، واشنگتن موافقت خود با منطقه امن را به «عدم حضور نیروهای ایرانی در منطقه از قنیطره در جولان تا درعا و ریف سویداء و التنف مشروط می‎کند.
مقام غربی تاکید کرد که واشنگتن همکاری خود با مسکو درباره ایجاد منطقه امن را مشروط به خروج «نیروهای سپاه پاسداران» کرد تا روسیه را درباره طرح جنوب سوریه محک بزند.

از سوی دیگر، آمریکا برای حمایت از جنگ آزادسازی الرقه با تشدید حملات هوایی ائتلاف بین المللی، به دنبال تشکیل شورای مدنی برای مدیریت الرقه و ابقای اعراب در آن و وادار کردن «یگان‌های دفاع مردمی کُرد» به دوری جستن از دمشق و تهران است.

مسئول غربی  تحرکات ارتش سوریه و مقاومت در سوریه را «هلال ایرانی» نامید و مدعی شد که همه این تحرکات آمریکایی برای شکستن «هلال ایرانی» و قطع پل ارتباطی ایران با سوریه، عراق و حزب الله لبنان و نرسیدن ایران به هدفش در ایجاد گذرگاه زمینی به دریایی مدیترانه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد