سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ادعای روزنامه سعودی: قطر ۵۰۰ میلیون دلار به حشد شعبی عراق کمک کرده است

نیروهای داوطلب مردمی عراق

روزنامه عربستانی عکاظ مدعی شده که قطر پولی را که برای آزادی شکارچیان قطری ربوده شده در عراق، به بغداد فرستاده بود، به حشد شعبی تقدیم کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از منابع عراقی مدعی شد: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه‌ قطر که هفته گذشته در بغداد با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دیدار کرد از او خواست ۵۰۰ میلیون دلاری که به آزادی شکارچیان قطری اختصاص داده بود، به عنوان هدیه‌ای از دوحه برای حمایت از حشد شعبی قبول کند.

مسئولان امنیتی در فرودگاه بغداد پیشتر ۵۰۰ میلیون دلار را در ۲۳ چمدان در یک هواپیمای قطری پیدا کردند. قطر این پول‌ها را برای آزادی شکارچیانی فرستاده بود که پیشتر در بغداد ربوده شده بودند.

این روزنامه می‌نویسد: قطر قبل از کودتا علیه شورای همکاری خلیج فارس و اعلام جانبداری‌ از ایران، وزیر خارجه خود را به بغداد فرستاد و با العبادی دیدار کرد. او به العبادی گفت که امیر قطر نمی‌خواهد ۵۰۰ میلیون دلار را به کشور بازگرداند و این پول‌ها هدیه‌ای از طرف قطر برای حمایت از حشد شعبی است.

عکاظ حتی مدعی شده که وزیر خارجه قطر هفته گذشته با قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز دیدار کرده است.

اخیرا تنش‌هایی میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در پی انتشار اظهاراتی منسوب به امیر قطر به وجود آمده است. امیر قطر در این اظهارات از حزب الله لبنان و ایران تقدیر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد