سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است

اهواز - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ مورد مثبت و مشکوکی از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است.

شکراله سلمان زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو بومی این استان است و پارسال نیز 6 مورد در خوزستان مشاهده شد که همگی درمان شدند.
وی به مردم توصیه کرد: گوشت را از قصابی های معتبر تهیه کنند و خودشان دام را ذبح نکنند.
سلمان زاده با تاکید بر فاصله داشتن محل زندگی روستائیان با محل دام خود گفت: مردم در صورت داشتن نذری می توانند لاشه ذبح شده بهداشتی را از کشتارگاه تهیه کنند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: اگر دامداران کنه در دام خود ببیند به سرعت به دامپزشکی اطلاع دهند تا سمپاشی انجام شود.
وی اضافه کرد: بازرسی مشترک بین مرکز بهداشت خوزستان و دامپزشکی از محل نگهداری دام ها و کشتارگاه ها انجام می شود.
سلمان زاده گفت: برای کنترل این بیماری به همکاری بین بخشی نیاز است به صورتی که شهرداری از عرضه دام زنده جلوگیری کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: کشتارگاه ها باید دستگاه پیش سرد کن داشته باشند چون در صورت وجود بیماری از بین می رود.
تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
شروع علائم ناگهانی حدود یک تا هفت روز طول می کشد و بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (به ویژه در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) می‌گردد.
ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذاخوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوایل بیماری وجود داشته باشد که گاهی با اسهال و درد شکم و کاهش اشتها همراه می‌شود. تورم و قرمزی صورت، گردن و قفسه سینه نیز از علایم این بیماری است.
3004 /6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد