سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مدیرکل امور مهاجران بصره خواستار ترغیب اتباع عراقی مقیم خوزستان به کشورشان شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل امور مهاجران استان بصره در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان خواستار ترغیب و تشویق اتباع عراقی مقیم خوزستان به کشور خود شد.

به گزارش ایرنا روز دوشنبه نشستی به منظور تبادل نظر و ارائه راهکارهای اجرائی برای ادامه روند خدمات رسانی به مهاجران عراقی مقیم خوزستان و همچنین بررسی فرآیند تایید و صدور گواهی اقامت اتباع عراقی پس از بازگشت به کشورشان با حضور ' اثیر کامل قاسم المنصوری' مدیرکل امور مهاجران استان بصره با ' حمید سیلاوی' مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد.
مدیرکل امور مهاجران استان بصره در این دیدار با تشکر از مهمان نوازی و ارائه خدمات به مهاجران عراقی در طول بیش از 35 سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران، خواستار همفکری در جهت ادامه خدمات به اتباع عراقی مقیم خوزستان و همچنین تشویق و ترغیب آنان برای برگشت به کشورشان شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رسالت و منش خود، همه ی انسان ها را فارغ از قومیت، ملیت و مذهبشان یکسان می داند و در همین مسیر تلاش گسترده ای را در برقراری صلح و پایداری آن انجام داده و می دهد.
حمید سیلاوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر علاوه بر مهاجران عراقی به دیگر مهاجران افغانستانی، پاکستانی، بنگلادشی و غیره نیز خدمات انسان دوستانه ی گوناگونی ارائه داده است.
وی افزود: اتباع عراقی مقیم ایران شامل چند گروه از جمله، پناهندگان، سرمایه گزاران، عراقی هائی که به واسطه اثبات نسبت توانسته اند هویت ایرانی کسب کنند و نیز عراقی های که به عنوان گردشگر وارد ایران می شوند، هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به مشترکات موجود بین 2 کشور ایران و عراق، و به ویژه همجواری خوزستان با 2 استان بصره و میسان عراق، در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی سرمایه گذاری 2جانبه انجام می گیرد.
در این دیدار بر چگونگی ادامه اقامت اتباع عراقی پناهنده در جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات به آنان تأکید و در خصوص نحوه ی صدور گواهی اقامت، فوت و ولادت و همچنین تغییرات در اسم مستعار، گواهی تحصیل و نیز ادامه تحصیل آنان در مقاطع آموزش و پرورش و آموزش عالی و تشویق پناهندگان عراقی برای بازگشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
هم اکنون حدود هفت هزار عراقی در خوزستان مقیم و پناهنده هستند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد