سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خط تماس تهران - بغداد - دمشق - بیروت دوباره برقرار می‌شود؟ +نقشه

چرا داعش مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه را به نیروهای کرد هدیه می‌دهد؟/

نقشه موصل عراق

همزمان با پیشروی سریع نیروهای بسیج مردمی عراق در شمال غرب استان نینوا و نزدیک شدن آنان به مرزهای سوریه، تحرکات مشکوک در این منطقه در حال وقوع است.

به گزارش مشرق، در عملیات شب گذشته نیروهای عراقی در محور غربی شهر القحطانیه ( شمال غرب استان نینوا) ضربه سنگینی به عناصر تروریستی داعش وارد آمد و آنان مجبور شدند به سوی مناطق مرزی سوریه متواری شوند. در این عملیات نیروهای عراقی به ۳۳ کیلومتری مرز سوریه رسیدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با پیشروی سریع نیروهای بسیج مردمی عراق در شمال غرب استان نینوا و نزدیک شدن آنان به مرزهای سوریه، تحرکات مشکوک در این منطقه در حال وقوع است.

این منبع میدانی افزود: عناصر تروریستی داعش قبل از فرار به سوی مرزهای سوریه، مناطق اشغالی را در اختیار نیروهای کرد قرار می دهند تا مانع از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه شوند.

وی گفت: با تسلط نیروهای کرد بر مناطق جنوبی سنجار، مسیر نیروهای بسیج مردمی برای رسیدن به مرز سوریه مسدود می شود.

در روزهای گذشته با نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرزهای مشترک سوریه، تحرکات جبهه غربی - عربی - صهیونیستی افزایش یافته و مقامات آمریکایی درصدد هستند به هر شیوه ای از رسیدن نیروهای بسیج مردمی به مرزهای مشترک عراق و سوریه جلوگیری کنند.

همزمان با تلاش مقامات آمریکایی برای جلوگیری از رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای مشترک، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت هم در مناطق جنوبی سوریه درصدد هستند خود را به مرزهای مشترک با عراق برسانند.

به گزارش مشرق، رسیدن نیروهای عراقی و رزمندگان جبهه مقاومت به مرزهای مشترک پس از ۵ سال به معنای شکست توطئه تجزیه مناطق جنوبی سوریه و برقراری مجدد خط تماس زمینی تهران - بغداد - دمشق - بیروت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد