سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سهل‌انگاری و اشتباه عوامل اصلی آتش‌سوزی در مزارع ایذه /

 با امکانات کم نمی‌شود به جنگ شعله‌های انبوه آتش رفت
رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی ایذه با بیان اینکه سهل‌انگاری و اشتباه عوامل اصلی آتش‌سوزی در مزارع ایذه است گفت: با امکانات کم نمی‌شود به جنگ شعله‌های انبوه آتش رفت.

قدرت‌الله سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در سطح مزارع این شهرستان اظهار کرد: عصر دیروز سه نقطه از باقی مانده مزارع کشاورزی نزدیکی روستای پرچستان و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) ایذه طعمه حریق شد.

وی افزود: در این آتش‌سوزی که با تلاش بیش از دو ساعته نیروهای عملیاتی ایمنی و اطفا حریق با بهره‌گیری از تمامی امکانات و‌ خودروهای اطفا حریق و پشتیبانی؛ کنترل ، مهار و خاموش‌سازی شد حجم انبوهی از باقیمانده مزارع کشاورزی سوخت.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی ایذه تصریح کرد: با توجه به اینکه در این آتش‌سوزی و سایر حریق‌های روزهای گذشته تمامی امکانات و نیروهای عملیاتی اعزام شده بودند​ در صورتی که حادثه‌ای درون شهر یا مناطق دیگر به وقوع می‌پیوست، اقدام و کمک موثری نمی‌توانست انجام داد که این امر نگاه بیشتر مسؤولان و همکاری و‌همیاری بهتر مردم در رعایت اصول ایمنی در فصل گرما و خشکی مزارع و مراتع را می‌طلبد.

 سلطانی در ادامه گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های مکرر در روزهای گذشته، چنانچه کشاورزان نیاز به باقی مانده محصولات کشاورزی خود دارند به سرعت آنها را جمع‌آوری و از مزارع خارج کنند و نیز از آتش زدن باقیمانده​ علوفه که از نظر علمی، ایمنی و قانونی ممنوع بوده جدا خودداری کنند.

 وی در پایان در رابطه با خودروها و امکانات آتش‌نشانی ایذه بیان کرد: واحد آتش نشانی شهرداری ایذه تنها ۳ دستگاه خودرو امدادرسان و‌ اطفا حریق دارد که با توجه به آتش‌سوزی‌های مکرر و همزمان روزهای گذشته، هرکدام به یک منطقه اعزام می‌شوند و یک دستگاه تانکر پشتیبانی نیز جهت تامین آب این خودروها به محل اعزام می‌شود که در بیشتر عملیات‌ها نیز به‌دلیل کمبود امکانات این تانکر در اطفا حریق همکاری می‌کند و در صورت نیاز بیشتر، با هماهنگی و همکاری فرمانداری شهرستان از ادارات دیگر هم تانکر آب‌رسانی پشتیبانی به محل حادثه اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به پراکندگی مناطق کشاورزی، مراتع و ‌مسکونی ایذه و‌کمبود ایستگاه‌ها و امکانات امدادرسان و اطفا حریق در سطح شهرستان ایذه انتظار می‌رود مردم و ‌کشاورزان در رعایت اصول ایمنی در فصول گرم سال نهایت تلاش و دقت خود را انجام دهند تا شاهد بروز حوادث و خسارات جانی و ‌مالی نباشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد