سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حکایت تلخ بیمار سنگین وزن اهوازی ادامه دارد+تصاویر

حکایت تلخ و ادامه دار بیماری سید موسی شریفی، بیمار 316 کیلویی اهواز همچنان ادامه دارد و او زیر سایه بی‌تفاوتی مسؤولان در حال تجربه یک مرگ تدریجی و جانکاه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، سید موسی شریفی، شهروند اهوازی که بر اثر سکته مغزی و تحریک هرمون رشد دچار چاقی مفرط و بخاطر عدم توانایی تحرک به ضعف اسکلتی مبتلا شده همچنان به کمک مسئولان چشم دوخته است.

بیمارانی از این دست در هر کشور بسیار خاص و ویژه بشمار می‌روند به گونه‌ای که بیماران اینچنینی عربستانی، مکزیکی، هندی و... دارای امکانات ویژه دولتی از جمله اهرم حمل و بالابر مخصوص حمل و نقل دارند و مراحل درمان آنها بصورت جدی و ویژه و تحت حمایت رسانه‌ها صورت می‌گیرد و دولت‌ها ارائه خدمات به این بیماران را فرصتی برای نشان دادن میزان اهتمام به شهروندان مغتنم می‌شمارند اما در ایران و در استان زرخیز و ثروتمند خوزستان مردی وجود دارد که 7 سال زمین‌گیر و روی آفتاب را ندیده است و با این وجود در غربت و تنهایی محض در حال جان باختن است و هیچ مسؤولی به فکر او نیست.

 

کمک دانشگاه علوم پزشکی اهواز مانور رسانه‌ای بود؟

یک سال و اندی پیش با تلاش خبرگزاری فارس، اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متقاعد شد تا اکیپی متشکل از چند متخصص برای درمان وی در نظر بگیرد. اکیپ پزشکی جندی شاپور با سیدموسی شریفی چند جلسه دیدار کرد و نمونه آزمایش و تست پزشکی از او گرفت و یکی دو بار هم داروهایی تجویز کرد.

آری آن چند جلسه که زیر پوشش گسترده خبرنگاران و عکاسان بود تمام تلاش علوم پزشکی برای درمان این بیمار بود و بعد از آن کسی از اکیپ مذکور، سراغی از او نگرفت! سید موسی که هر روز رنجورتر و تکیده‌تر می‌شد اما همچنان به امید معالجه و ده‌ها قولی که از پزشکان متخصص اکیپ شنیده بود، چشم به در دوخته و ساده لوحانه و دلپاک، تحقق وعده‌ها را به انتظار نشسته است اکیپی که دیگر هیچ وقت نیامد. شده حتی برای یک تست تکراری دیگر. وعده‌هایی که محقق نشد و کمک‌هایی که به نظر می‌رسد تنها مانور رسانه‌ای بیش نبود!.

رئیس اداره پذیرش و مددجویی اداره کل کمیته امداد امام خمینی «ره» خوزستان در گفت‌گو با خبرنگاراجتماعی فارس خوزستان گفت: هر آنچه تاکنون انجام داده‌ایم به عنوان جزیی از وظایف ذاتی ما در قبال مددجویان خود بوده است.

سعید حمید خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم با همه اقداماتی که صورت داده‌ایم نه تنها اول کار هستیم بلکه عقیده دارم که کار ما هنوز شروع نشده و این آمادگی را داریم که پروسه درمان وی را بر اساس نظر متخصصان پزشکی با هر هزینه‌ای که باشد از یک ریال تا هر مبلغی که باشد را تقبل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در حال رایزنی برای شروع درمان وی هستیم و این کار را به عنوان یک تعهد بر خود فرض می‌دانیم.

اقداماتی که کمیته امداد تاکنون ارائه داده است

 

 

مجتبی عماد رئیس کمیته امداد شماره 2 اهواز نیز در این باره گفت: برای کاشی کف و دیوار اتاق و تعمیرات محل زندگی  سید موسی شریفی، شهروند بیمار اهوازی مبلغ 4 میلیون و  500هزار تومان هزینه شد و 2 میلیون تومان نیز بابت خرید تشک مخصوص، پتو و فرش اختصاص و این وسایل تحویل بیمار شد. همچنین 470 هزار تومان صرف خرید آبگرمکن شد و مبلغ 250 هزار تومان برای نگهداری و مراقبت از وی در نظر گرفتیم در حالی که این مبلغ برای بقیه مددجویان تنها 80 هزار تومان است. ضمن اینکه مبلغ 50 هزار تومان نیز به عنوان مستمری ماهانه برای وی اختصاص یافته است.

سید موسی: کسی به دادم نمی‌رسد

سیدموسی شریفی، بیمار 316 کیلویی اهواز در خصوص وضع جسمی خود به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس خوزستان گفت: ورم و زخم پاهایم هر روز بدتر می‌شود، درد چشمم بیشتر شده و وضعم رو به زوال است. وقتی اکیپ تخصصی دانشگاه علوم پزشکی می‌آمدند قول‌های زیادی دادند و من از ته دل به بهبودی امیدوار شدم ولی عملا بعد از یکی دو جلسه معاینه من را ترک کردند و از آن پس هر روز حالم بد و بدتر می‌شد.

وی در زمینه همکاری کمیته امداد امام خمینی نیز خاطرنشان کرد: بیماری مثل من که توانایی حرکت ندارد نیاز اولیه‌اش درمان و تغذیه و نیز مراقبت است نه ساختمان سازی و تعمیرات بنایی. تا کنون آقای حمید و عماد مرتب به من سر زده‌اند و همیشه دست پر آمده‌اند و جا دارد بابت این رفتار انسانی این عزیزان تشکر کنم ولی بابت درمان و مراقبت اقدام عملی صورت نگرفته به گونه‌ای که مشکل ورم و زخم پاهایم با چند پماد و کپسول حل می‌شود. روز تا شب را درد می‌کشم. کبدم مشکل دارد و تغذیه‌ام مناسب نیست.

شریفی افزود: یک مراقبت معمولی ماهانه حداقل یک میلیون تومان است و هیچ کس حاضر نیست با 250هزار تومان به من سر بزند. یک حمام 40هزار تومان خرج دستم می‌گذارد. تعهدات مالی دوستان یا عملی نشده یا تنها برای یک بار صورت گرفته. دلخوشی من شده خریدهایی که آقای حمید برای من می‌کند.

سید موسی در تشریح حادثه می‌گوید: «یک روز که صبح از خواب بیدار شدم و اومدم حیات، حس کردم سرگیجه گرفتم. چشمام سیاهی رفت و افتادم زمین. دست و پاهایم توان تحمل وزنم را نداشتند. در حین افتادن سرم به لوله خورد و چشمم دچار پارگی شد. اکنون بعد از این چند سال هنوز تار می‌بینم چرا که چشمم را فقط بخیه زدند. قرار شد سه ماه بعد عملش کنند ولی توان انجام عمل را نداشتم. 7 سال است به علت سکته مغزی زمین گیر هستم. وزن بالا، ناتوانی در تحرک و عدم رسیدگی درمانی باعث شد روند بهبودی‌ام خیلی طولانی شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون نه موضوع مراقبتم حل شده نه درمانی صورت گرفته آخه گناه من چیست که در عزلت مرگ تدریجی داشته باشم. انسانیت کجاست؟

به گزارش فارس، تحرک خودجوش و پویش ناخودآگاه مسؤولان کمیته امداد امام را به فال نیک می‌گیریم و از اینکه به وظایف خود اینگونه حساس و با وسواس عمل می‌کنند بسیار خوشحال و مسرور هستیم. امیدواریم ورود از آنها به قضیه سیدموسی شریفی که سال‌های سال است رنج دیده و رنجور روزگار می‌گذراند اقدام عملی ببینیم و سلامتی و شفای کامل سید را به مردم بشارت بدهیم.

حرف آخر...

 سید موسی شریفی، شهروند اهوازی که به علت ضایعه مغزی دچار چاقی مفرط و به تبع آن عوارض مختلفی از جمله ضعف اسکلتی شده بود، هم اکنون از چاقی مفرط رنج می‌برد وزنی حدود 316 کیلویی دارد و این موضوع باعث شده به مشکلات متعددی از جمله مشکلات قلبی عروقی، داخلی و استخوانی دچار شود و این می‌طلبد تا هم مسؤولان استانی و هم مردم دلسوز و فداکار خوزستانی به یاری این شهروند بیمار اهوازی بشتابند همه شواهد و قرائن نشان از حال نابسامان این روزهای این مرد خوزستانی است. این بیمار که امروز خود را تنهاتر از هر زمان دیگری می‌بیند روزهای سختی را می‌گذراند.

امیدواریم نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و مردم مهربان سیدموسی را تنها نگذارند و زمینه درمان وی را مهیا کنند. چرا که این کار همکاری و همدلی همه را می‌طلبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد