سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چه کسی آزادی خرمشهر را مژده داد/ 4 ساعت مارش نظامی و انتظار برای خبر اعلامی تاریخی

برای گفتن خبر آزادی خرمشهر، چهار ساعت مارش نظامی پخش شد تا تصمیم گرفته شود، این خبر را چه کسی به گوش مردم برساند.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس استان خوزستان از خرمشهر، خبر آزادی خرمشهر ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران رسید.

از شواهد پیدا بود که مدیران این مرکز وسواس بسیاری برای انتشار و پخش این خبر داشتند.

از همان ساعت 11 برنامه‌های عادی رادیو قطع شد و مارش نظامی شروع به پخش شد، این برنامه‌ها تا چهار ساعت ادامه داشت، اما کسی نمی‌دانست دلیل این‌همه مارش نظامی پی‌درپی چه بود!

همراه با مارش نظامی و نوحه‌خوانی حماسی، موسیقی نیز پخش می‌شد که این برنامه‌ها که تا کنون در رادیو بی‌سابقه بود مردم را متوجه خبر مهمی کرده بود، بنابراین همه در کنار رادیو منتظر بودند تا خبر را بشنوند.

رفته رفته فاصله بین مارش‌ها کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شد و موعد خبر نزدیک‌تر شده بود، پیش از آن قرار بود پس از پایان پخش خبر ساعت ۱۴ خبری اعلام شود، اما همچنان در گفتن آن تعلل شد.

از طرفی رقابت بر سر اعلام این خبر مهم میان رادیو و بخش اخبار به وجود آمده بود و آنگونه که مشخص بود، مدیران وقت رادیو، رادیو اصرار داشت گوینده خبر شخصی به‌ نام کریمی باشد، اما مدیران خبر تاکید می‌کردند که داشتند خبر آزادی را «ناصر کاشانی» گوینده خبر رادیو بخواند.

در بین پخش مارش نظامی، چند بار کریمی در رادیو اعلام کرد که «تا دقایقی دیگر خبر مهمی به سمع و نظر شما خواهد رسید».

سرانجام ساعت موعود فرا رسید و کاشانی در خبر رادیو مژده آزادی خرمشهر را خواند، و جمله معروف «خونین شهر، شهر خون، آزاد شد» در کشور طنین‌انداز شد و مارش نظامی ادامه پیدا کرد.

پس از کاشانی نیز میکروفن را به محمود کریمی دادند و او نیز این خبر را بار دیگر اعلام کرد.

آنجا بود که خیابان‌ها در سراسر کشور غرق در شادی شد و مردم با پخش گل و شربت شیرنی این پیروزی به یکدیگر تبریک گفتند و بازگشت خرمشهر عزیز را به خاک میهن جشن گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد