سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خیل عظیم تحصیل‌کردگان بیکار زیبنده خوزستان نیست

استاندار خوزستان گفت: اولین پروژه‌ای که در سال 96 راه‌اندازی شده، پروژه فولاد شادگان است که امیدواریم باب خیری برای افتتاح پروژه‌های دیگر در استان بوده و خوزستان مانند همیشه منشأ تولید در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح کارخانه فولاد شادگان که امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در شادگان برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم با کمک مسئولان استانی و وزارت صنعت بتوانیم منشأ خیری برای استان خوزستان باشیم زیرا خوزستان در زمان هشت سال دفاع مقدس تمام زیرساخت‌ها و امکانات خود را برای پشتیبانی از کشور گذاشت و باید اکنون تلاش ما برای مردم خوزستان باشد.

وی با تاکید بر این‌که تلاش مسئولان زیبنده استان نیست، افزود: زیبنده استان نیست که خیل عظیم افراد تحصیل‌کرده بیکار در استان وجود داشته باشد و انتظار داریم با سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در استان زمینه را برای تولید و اشتغال بیشتر فراهم کنیم.

شریعتی تصریح کرد: شهرک صنعتی شادگان، شهرک موفقی در این چند سال نبوده اما با افتتاح فولاد شادگان و پس از آن راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی فولاد، امیدواریم شاهد آن باشیم تا شهرک صنعتی شادگان نیز رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: فولاد شادگان می‌تواند نقشی راهبردی در این زمینه ایفا کند تا زمینه برای ایجاد اشتغال مولد در شهرستان شادگان مهیا شود؛ باید با ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای حل مشکل بیکاری تلاش کرد.

شریعتی عنوان کرد: انتظار داریم بخش فولادسازی کارخانه فولاد شادگان بزودی ایجاد و راه‌اندازی شود و اصرار ما بر این مسأله است که این فولادسازی به فولاد خوزستان سپرده شود تا خلق ثروت و ایجاد اشتغال نیز برای استان باشد.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که خوزستان در بخش صنعت و تولید جزو پیشگامان در کشور است و صنایع فولادی خوزستان نیز جزو پیشروها به حساب می‌آیند، امیدواریم بخش فولادسازی کارخانه فولاد شادگان نیز به فولاد خوزستان واگذار و این کار از خوزستان خارج نشود.

شریعتی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته، تولیدات این کارخانه باید به 3.5 میلیون تن فولاد برسد تا شادگان به یکی از قطب‌های فولاد در کشور تبدیل شود.

وی افزود: به دنبال ایجاد یک مجتمع فولاد در خوزستان هستیم تا صنایع فولادی در خوزستان به یکدیگر بپیوندند و به صورت یک شرکت مادر تخصصی فعالیت کنند. اگر این امر محقق شود، خوزستان می‌تواند نقش اساسی در فولاد منطقه ایفا کند و همچنین از این طریق به حل مشکل بیکاری نیز کمک خواهد شد.

شریعتی اظهار کرد: در صورت صلاحدید، این کار را در خوزستان اجرایی خواهیم کرد تا بیشتر صنایع فولادی به صورت مشترک با یکدیگر فعالیت کنند و در بحث تولیدات مکمل هم باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد