سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتظارات مردم خوزستان از رئیس جمهور آینده

مدیران پروازی بزرگترین توهین به مردم خوزستان است/هنوز بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان بلا استفاده است
استان خوزستان به عنوان قطب انرژی و همچنین قلب تپنده اقتصاد کشور از معضلات و بی‌عدالتی‌های جدی به ویژه در وجود ده‌ها مدیر و حتی نیروی انسانی پروازی و بلااستفاده باقی ماندن ظرفیت‌های مختلف اقتصادی رنج می‌برد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری یکی از موضوعات مهمی که افکار عمومی نسبت به آن حساس ارائه برنامه‌های کاندیداها برای رفع مشکلات آنان است.

مردم خوزستان که در استانی با ظرفیت‌های بکر در بخش‌های مختلف اقتصادی زندگی می‌کنند انتظارات جدی از مسؤولان ارشد کشور دارند که تاکنون نسبت به تحقق آنها بی‌توجهی شده است.

یونس قنواتی یکی از شهروندان ساکن در شهر ماهشهر در این باره گفت: ما در قطب پتروشیمی ایران زندگی می‌کنیم اما با وجود داشتن مدارک تحصیلی بالا به دلیل بی‌عدالتی و اختصاص فرصت‌های اشتغال به نیروهای غیر بومی و پروازی بیکار هستیم.

وی گفت: شما به عنوان خبرنگار روزانه بروید از فرودگاه ماهشهر گزارش تهیه کنید که چند هزار نفر آنهم بعنوان کارمند و مهندس جزء از طریق هوایی تردد می‌کنند.

این شهروند خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت 80 درصد نیروهای شاغل در پتروشیمی‌های ماهشهر غیر بومی و از استان‌های مختلف به اینجا آمده‌اند و این در حالی است که 80 درصد جوانان ماهشهری بیکار هستند.

محسن رحمانی نیز در این خصوص گفت: تردد مدیران پروازی با وجود نیروهای کارآمد بومی توهین به مردم خوزستان است.

وی افزود: خوزستان مملو از استعدادهای مختلف است اما متاسفانه نسبت به بکارگیری و استفاده از این ظرفیت بی‌بدیل غفلت شده است.

سعید دریس یکی دیگر از شهروندان خوزستانی که در شهر آبادان ساکن است اظهار داشت: خوزستان می‌تواند نقش مهمی در تولید و اشتغال ایفا کند اما بخش اعظمی از ظرفیت اقتصادی این استان به حال خود رها شده و بلااستفاده مانده است.

وی تصریح کرد: چرا در استانی که عنوان قطب انرژی یدک می‌کشد این حجم بیکاری و فقر وجود دارد؟.

وی از رسانه‌ها خواست دولتمردان را به پاسخگویی به این سؤوال‌ها وادار کنند.

دانیال مرادی شهروند ساکن اهواز نیز مشکل خوزستان را بیکاری، بی‌عدالتی در حق نیروهای بومی، ریزگردها و بی‌کیفیتی آب شرب عنوان کرد و گفت: انتظار ابتدایی مردم از دولت رفع مشکل اشتغال و احترام به استعدادها و نیروهای بومی است.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های زیاد اشتغال در استان تاکنون ایجاد شده اما بیشتر این فرصت‌ها را نیروهای پروازی و غیر بومی اشغال کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد