سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهروندان دزفولی مانع قطع درختان یک بلوار شدند

دزفول - ایرنا - جمعی از شهروندان دزفولی مانع قطع درختان یک بلوار شهری از سوی کارگران فضای سبز شهرداری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول که روز دوشنبه قصد قطع تعدادی از درختان در محدوده ورودی تقاطع غیر همسطح فتح المبین را داشتند با ممانعت شهروندان دوستدار محیط زیست مواجه شدند.
یک شهروند دزفولی در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی با اعتراض نسبت به این تصمیم شهرداری گفت: تعدادی درخت کنار تنومند در بلوار ورودی تقاطع غیر همسطح فتح المبین دزفول وجود دارد که کارگران شهرداری به منظور تعریض مسیر خودروها قصد قطع آنها را داشتند.
حسین بصیری پور عمر برخی از این درختان کنار را بیش از 30 سال عنوان کرد و گفت: اهالی محل و ساکنان منطقه نسبت به این درختان تعلق خاطر خاصی داشته و به هیچ وجه اجازه قطع این درختان را نخواهند داد.
وی با انتقاد از اجرای برخی طرح های غیر کارشناسی عمران شهری که تخریب فضای سبز را به دنبال دارند گفت: در شرایطی که پدیده گرد و غبار هر بار با شدت بیشتری در استان خوزستان و شهرستان دزفول رخ می دهد توسعه و حفظ فضای سبز به ویژه درختان کنار به عنوان میراث گرانقدر منطقه باید اولویت شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی باشد نه اینکه به فکر قطع این درختان برای اجرای طرح عمران شهری باشند.
یکی دیگر از سکنه محدوده تقاطع غیر همسطح فتح المبین دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی محل سالها پیش و قبل از احداث بلوار 45 متری اقدام به غرس نهال درختان کنار
نموده و سالهاست که ازین درختان که اکنون تنومند و بزرگ شده اند مراقبت می کنند.
وی افزود:از شهرداری انتظار می رود برای تعریض خیابان 45 متری و نیز ورودی تقاطع غیر همسطح فتح المبین به گونه ای عمل کند که به فضای سبز و درختان مسیر آسیبی وارد نشود.
فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هر گونه اقدام برای تخریب فضای سبز و یا قطع درختان به ویژه درختان کنار را اقدامی نادرست دانست و گفت: اداره حفاظت محیط زیست با هر گونه اقدام که موجب تخریب و یا آسیب به فضای سبز شود مخالف است و اجاره نمی دهد. درختان کنار قطع شوند.
شهردار دزفول نیز که به منظور بررسی مشکل پیش آمده در محل مذکور حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:از آنجا که تعدادی درخت کنار تنومند در محدوده بلوار ورودی تقاطع غیر همسطح فتح المبین وجود دارد لذا طرح تعریض مسیرهای ورودی این تقاطع به گونه ای اجرا می شود که هیچیک از درختان مذکور قطع نشوند.
محمدرضا کرمی نژاد افزود:در بازدید از محل مذکور مشخص شد تعداد پنج اصله درخت کنار درجه 1 و 2 اصله درخت ابریشم تنومند در بلوار ورودی این تقاطع قرار دارند که چشم انداز زیبایی ایجاد نموده لذا به منظور حفظ این درختان ، طرح تعریض خیابان 45 متری در محدوده مذکور با 1،5 متر عقب نشینی اجرا خواهد شد تا به این درختان آسیبی وارد نشود.
شهردار دزفول در عین حال گفت: طرح کاهش عرض بلوار 45 متری در محدوده ورودی تقاطع غیر همسطح فتح المبین به طول 200 متر با هدف کاهش سوانح رانندگی و روان سازی ترافیک مصوب شده است.
کرمی نژاد افزود:از آنجا که بخشی از تقاطع غیر همسطح فتح المبین آماده بهره برداری است لذا برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی در ورودی این تقاطع از سمت 45 متری به ناچار باید سه متر از عرض بلوار در محدوده مذکور حذف شود تا حادثه رانندگی در این منطقه رخ ندهد.
وی تاکید کرد: شهرداری نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز شهری بسیار حساس بوده و در اجرای طرح های عمران شهری اولویت حفظ و توسعه فضاهای سبز و درختان است.
عملیات احداث تقاطع غیر همسطح فتح المبین دزفول که از بهمن ماه سال 93 آغاز شده آخرین مراحل ساخت را طی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد