سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نتانیاهو: واکنشی از پوتین درباره ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه احساس نکردم / برجام اقتصاد ایران را بهبود بخشید

در پی امضای برجام ایرانیان به صدها میلیارد دلار پول بلوکه شده خود رسیدند.
نتانیاهو گفت که وقتی در سفر اخیرش به مسکو درباره ایجاد پایگاه نظامی دریایی توسط ایران در سوریه صحبت کرده پاسخ قانع‌کننده‌ای از مسکو دریافت نکرده است.
به گزارش عصرایران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" آمریکا به این مطلب اشاره کرد.

نتانیاهو: مخالفت پوتین با ایجاد پایگاه‌های نظامی ایرانی در سوریه را احساس نکردم / برجام اقتصاد ایران را بهبود بخشید

وی نسبت به آنچه تلاش ایران برای تاسیس پایگاه دریایی در سواحل سوریه توصیف کرد ابراز ناراحتی کرد.
نتانیاهو گفت: ایرانیان برای دستیابی به حق تأسیس پایگاه دریایی در سواحل سوریه وارد این کشور شده‌اند. تصور کنید که کشتی‌ها، ناوها و زیردریایی‌های ایران در دریای مدیترانه گشت بزنند در حالی که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در آنجا پایگاه مستقر دائمی دارد و همچنین کشتی‌های اسرائیل در آنجان در حال تردد هستند. آیا ما و شما می‌خواهیم چنین شود؟
وی تصریح کرد که در سفر اخیرش به مسکو این مسئله را با مقامات روس در میان گذاشته است و افزود: به رئیس جمهور پوتین گفتم که این بهترین راه حل نیست؛ زیرا تاسیس یک پایگاه دریایی در دریای مدیترانه برای منافع هیچکس از جمله منافع روسیه مناسب نیست.
اشاره بنیامین نتانیاهو به سفر اخیرش بود که 19 اسفندماه انجام شد. وی در این سفر به مسکو رفت و با ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.
نتانیاهو درباره پاسخ مقامات روس به این نگرانی‌ها اظهار داشت: در مسکو هیچ گونه پاسخ یا مخالفتی با این نظر نشنیدم.
وی همچنین توافق هسته‌ای میان ایران و 6 کشور قدرتمند جهان (برجام) را باعث بهبود بسیار زیاد اقتصاد ایران دانست و گفت: در پی این توافق اقتصاد ایران بهبود یافت و آنها به صدها میلیارد دلار پول بلوکه شده خود رسیدند که با آن قدرت خرید سلاح و مهمات بیشتری را یافتند و به همین خاطر پس از امضای برجام به سرعت چندین قرارداد خرید سلاح را با روسیه منعقد ساختند و همچنین [در پی امضای برجام] میلیاردها دلار سرمایه جذب کرد.
نتانیاهو علی‌رغم این اظهارات روابط اسرائیل با روسیه را خوب ارزیابی کرد و گفت: روابط بسیار خوبی با کل روسیه و با شخص پوتین داریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد