سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سیزده بدر خوزستان بارانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی رگبار پراکنده در سطح استان در روزهای آینده، از احتمال طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب خبر داد.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: بر اساس مدل‌های هواشناسی و تشکیل دو سامانه بارش‌زای فعال از ظهر امروز (چهارشنبه) تا ظهر روز یکشنبه هفته بعد، شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ به ویژه در مناطق شمالی و شرقی خوزستان خواهیم بود و احتمال طغیان رودخانه‌ها در حوضه‌های زهره و دز و آبگرفتگی معابر و مناطق پایین‌دست این حوضه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت به علت وزش بادهای شدید جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود در برخی ساعات شاهد کاهش کیفیت هوا به صورت موقت و گرد و غبار محلی باشیم. در صورت فعال شدن کانون‌های داخلی و وزش باد شدید، بارش باران گل‌آلود دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: از امروز تا ظهر روز یکشنبه هفته بعد، بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های مهمان‌پذیر نوروزی یعنی دهدز، ایذه، دزفول، بهبهان، هندیجان، مسجدسلیمان، لالی و ماهشهر خواهد بود. بنابراین لازم است فرمانداران در این ایام نظارت کافی بر کنترل استقرار مسافران نوروزی داشته باشند.

بهادری با اشاره به صدور اطلاعیه هواشناسی در خصوص بارش‌های روزهای آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر بیان کرد: مهمانان و مسافران نوروزی در این مدت باید از اتراق در حاشیه مسیل‌ها جدا خودداری کنند و عشایر نیز از اسکان در مسیر رودخانه‌ها اجتناب و سعی کنند در مکانی امن استقرار یابند.

وی خاطرنشان کرد: در روز طبیعت بیشتر نقاط استان خوزستان بارانی خواهد بود. در این مدت در اهواز نیز بارش‌هایی خواهیم داشت که البته حجم این بارندگی زیاد نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود به میزان 8 تا 10 میلی‌متر باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: در روزهای آتی خلیج فارس مواج خواهد بود و بنابراین ضرورت دارد دریاروی لنج‌ها و قایق‌های کوچک و ماهیگیری در این مدت مدیریت و کنترل شود.

بهادری با اشاره به بارش‌های روز گذشته در برخی نقاط استان خوزستان گفت: حجم بارش‌های روز گذشته در آبادان 5 میلی‌متر، در شادگان 1.5 میلی‌متر، در لالی 3 میلی‌متر و در اهواز 0.5 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان این‌که صبح امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 238 متر بوده است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته اهواز با 28 درجه سانتی‌گراد و دهدز با 9 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 13 تا 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد